Gå til innhold

Uke 21, hvordan kjennes det når babyen beveger seg?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er gravid for første gang og lurer på hvordan det kjennes når babyen beveger seg..? Har følt en slags kiling i magen av og til når jeg ligger helt i ro. Er klar over at det ennå går noen uker før sparkene kan kjennes skikkelig, men så i hvert fall på ultralyden at babyen beveger seg masse. Takknemlig for svar...

Jente i uke 21

Fortsetter under...

Samme lurer jeg på :)

Er bare i uke 18 jeg da, har ikke kjent noe ennå.. Har hørt at det kjennes som kiling, sommerfugler el.l., så det er sikkert det du kjenner! :) Begynner jo rolig og så blir det mer og mer tydelig.

Min beveget seg også masse på ultralyden, håper jeg begynner å kjenne noe snart jeg og!

Bra det ikke bare er jeg som er 'grønn' her ;)

• 4 uker senere...

er like grønn jeg også...har prøvd å ligget å kjent men vanskelig å kjenne etter når man ikke vet helt hva man skal kjenne etter!

er i uke 15 nå men vet at for noen skal det gå an å kjenne noe så prøver da hehe..tror jeg har kjent noe en slags dunking inni magen på en måte men kjente det bare en gang..

Kjennes ut som små bobbler som sprekker

Som en fiskehale som sveper forbi

Som vingene på en sommerfugl som sveper forbi...

Det er sikker den lille du har kjent, utfra den måten du beskriver det på.

Er en flott opplevelse og du skal se at det blir snart starkere bevegelser inne i magen, så du ikke tviler på hva det er

Jeg var også på samme måte. jeg ventet og ventet og ikke noen boble som sprakk eller en fiskehale som slo. Det tok lang tid før jeg kjente noe som helst, ihvertfall som jeg la merke til, helt frem til uke 23, da begynte det plutselig og har holdt det gående hver dag siden.

men en ting er veldig sikkert, du er ikke i tvil når du kjenner det. du vet at det var barnet som sparket når du først kjenner det..;)

Det va iallefall jeg..

Hilsen Elisabeth(Uke 26+6)

håper jeg kjenner det igjen hehe...har ikke kjent noe siden men kan jo ta litt tid før jeg kjenner det ordentlig=) er helt sikker på at det var det, det var...prøvde å få samboern til å kjenne men han kjente ikke no og jeg var så glad at jeg gråt hehe..hormonell som jeg er...utrolig opplevelse i allefall!!!:D

• 2 uker senere...

Annonse

Hei!

Jeg er i uke 19 og for tre dager siden kjente jeg plutselig en litt anderledes følelse på høyre side av magen. det holdt på i ca to min og jeg forsøkte kjenne om det kunne være "bobler som sprekker" eller " sommerfuglvinger" :) etter det har det kommet ca to ganger om dagen. og nå er jeg sikker på at det er babyen min jeg kjenner. Det er litt taktfast, ca 2-5 sek imellom, kjennes som en litt ubehagelig, skal det bli vondt..følelse..litt brennende..som om noen tar noe varmt og så vidt er borti huden på innsiden.. hihi dette ble jo en god forklaring, etterhvert kan jeg forstå at man kaller det bobler som sprekker.. for det varer bare et lite sek. Nå gleder jeg meg hele tiden til å kjenne det igjen! Fantastisk! Kos deg med magen din!

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ja - det kjennes definitivt ut som luft i magen. Først kan man tro at man kanskje er urolig i magen og må på do. Men det er som noe flagrende i magen : )

Er i uke 26 med nr. 2 og kjente det mye tidligere. Allerede i uke 17 var det masse liv - og ingen sommerfuglvinger eller bobler - det var full spark fra første stund : ) Blir faktisk litt sliten av og til når han/hun holder på der inne.... Nå kan jeg også kjenne at det er en fot som trykker ut mot magen - veldig fasinerende : )

Med førstemann føltes det ikke før i uke 21 - og da var det veldig "boblete"..

Jeg er i uke 23, kjente kraftige spark allerede i uke 17, trodde ikke da at det var det fordi det står at det skal kjennes som bobler som sprekker. Imidlertid var det 5 kraftige spark etter hverandre som kjæresten min også fikk kjenne, så ble det stille noen dager og jeg kjente ikke mer, men så kom det tilbake igjen, da i mye roligere bevegelser, og også flere bobleliknende bevegelser. Går i faser nå, er nok søvnfaser. kjenner av og til en hel fot som buler ut på magen!:) merkelige greier. men mye jevnere og roligere bevegelser nå, og kjenner bevegelser hver dag. Prøver å få kontakt hvis det har vært stille en dag.Merkelig når han sparker nedover, ubehagelig, kjennes ut som han er laaaaaaaaangt nede i magen. Andre som har kjent dette?

Glad og gravid

Det er skikkelig ekkelt når babyen sparker nedover. Jeg er i uke 28 nå, og hun har sluttet å sparke nedover nå, heldigvis... Nå får jeg bare mer krafsing nede og spark oppe. Skvetter til innimellom av disse sparkene som blir sterkere og sterkere for hver uke. Jeg var vel heldig og kjente liv allerede i uke 16.

Nå er det veldig mye action og hele magen rører på seg i bølger innimellom. Tror hun driver å snur og vender på seg inni der. Herlig følelse da. Kjennes vel ut som dunk fra innsiden. Og små bobler. Det er nok babyen dere kjenner når dere kjenner disse dunkene ja. Jeg var ikke i tvil iallefall, og bevegelsene har bare blitt sterkere.

Jeg er 21+1 i dag. Og når hun beveger seg, ikke sparker altså. Da kjennes det ut som en ål som vrir seg inni magen=)

Legg handa på magen når dere ligger. Mange ganger hopper magen min utenom at jeg kjenner sparkene selv.. ;-)

I går sparket hun pappa i hodet forresten.. hehe, han skulle ligge å "høre" på jenta si. Og hun svarte med å sparke han et par ganger i ansiktet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...