Hermelina Skrevet 3. juli 2006 #1 Del Skrevet 3. juli 2006 Vi var på ultralyd på Ahus idag, og det var ingen suuuper opplevelse desverre, men det har litt med forventninger og sikkert mine hormoner å gjøre. Må først si at smurfen vår så ut til å ha det bra og hjertet banket vilt. Tror nok h*n sov, for det var ingen dansing og sprelling denne gangen, men h*n rørte da på både armer og bein. Jeg fortalte jordmora at vi var på tidlig ultralyd på volvat i mai og at vi da fikk beskjed om at jeg kanskje var 1.5 uke eller noe kortere på vei pga juniors størrelse og antall uker siden siste mens. Og jordmora på helsestasjonen sa også at jeg nok var litt kortere på vei pga sf-målet som ikke var helt opp til den grønne linja på grafen i forhold til antall uker. Så idag kjenner denne jordmora på magen min og sier "ja, du er nok litt liten"... Ble jo nesten litt redd jeg da, for at babyen hadde sluttet å vokse der inne!! Men så fikk vi se den på skjermen og da så vi hjertet som slo og armen som rørte på seg! Ble jo selvfølgelig lettet, men var nok fortsatt litt skremt enda av det som ble sagt like før. Jordmoren sa at alt ellers så bra ut, pekte på livmorområdet, morkaken, hvordan smurfen lå med armene, forstervannet, magesekken og ryggraden; en tilsynelatende frisk og fin baby. Skjønner at hun ikke sa noe mer når hun ville vi skulle komme tilbake, men vi følte begge at vi ikke riktig fikk kontakt med henne. Og så kommer det jeg er litt skuffa over (og det er jo egentlig så dumt, for vi så jo at babyen levde og hadde det bra, men så var det disse hormonene og sånt da...). Jordmora målte diameteren på hodet og lårbeinet og kom frem til at jeg er "bare" 15 uker og 5 dager, og ikke 18 uker og noe!! Jeg synes jeg har vært gravid såååå lenge, og så skal jeg være gravid enda noen uker før jul! Og så er det så dumt og sitte her og sutre over dette når babyen ellers virker frisk og fin. Måtte bare tute litt når vi kom hjem igjen. Vi fikk med oss noen bilder men de er litt uklare. Det positive er at vi får en ny ultralyd om tre uker, når smurfen har vokst seg litt større og de kan sette en termindato med større sikkerhet, og da får vi jo se lille gullungen igjen!! : ) Og det må jo være en mirakelbaby, ettersom den da må ha blitt unnfanget når jeg egentlig skulle hatt mensen igjen!! Forstå det den som kan... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5539122-ultralyd-i-dag-litt-skuffa-og-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfan Skrevet 3. juli 2006 #2 Del Skrevet 3. juli 2006 Hei, så utrolig kjedelig. Og ul som skal være en fin opplevelse. Jordmora burde være litt mer følsom og kanskje ordlegge seg på en litt annen måte. Skjønner godt at du er skuffet. Men det var godt at den lille så frisk og fin ut da :-). Jeg synes det er rart at man kan være 3 uker kortere på vei enn det man tror. Graviditetstesten kan vel ikke vise positivt hvis man enda ikke har blitt gravid!!! merkelig altså! Stoler mer på meg selv enn disse jordmødrene. Er 15 + 3 dager på vei. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5539122-ultralyd-i-dag-litt-skuffa-og-litt-langt/#findComment-5539280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
M-82 har fått ei prinsesse:) Skrevet 3. juli 2006 #3 Del Skrevet 3. juli 2006 Hei på deg Føler virkelig med deg,for jeg fikk samme opplevelsen selv... Har vært på 3 UL tidlig i svangerskapet pga blødninger ,å da trodde de at terminen blir flyttet fra 24 nov til 1 des.... Var på den ordinære Ul 23 juni, og der fikk jeg ei ufølsom jordmor som virket veldig usikker og var veldig unøyaktig med målene hun tok...etter mye frem og tilbake så sa hun at hun var veldig usikker på terminen,så hun kunne ikke si noe,men tippet at d var rundt 3 uker, så da til ca 15 des,noe som ikke stemmer i det hele tatt etter min følelse...Ble så skuffa...Fikk deretter beskjed om å komme tilbake 14juli på ny UL,for å få terminen.....sukk....Uansett gleder jeg meg helt vanvittig mye til å se prinsessen/prinsen min igjen:-) Men alt var bra med babyen min,så d er jo ingen grunn til å sutre som du sier...Men man føler jo at tiden går tregt,å gå tilbake 3 uker er lenge...hehe.. Ønsker deg masse lykke til og god sommer:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5539122-ultralyd-i-dag-litt-skuffa-og-litt-langt/#findComment-5539439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermelina Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 3. juli 2006 Ja, det er rart det der med datoer og sånt... Og jeg har følt at jeg har vært tre måneder på vei kjeeempeleeenge, og så er det enda ikke fire hele måneder! Men babyene kommer jo når de er klare, samme hvilken dag det er! Vi får håpe det blir en bedre opplevelse neste gang vi skal avgårde!! : ) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5539122-ultralyd-i-dag-litt-skuffa-og-litt-langt/#findComment-5539885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå