Gå til innhold

Juni: Har dere sluttet å amme?

alvis

Anbefalte innlegg

Jeg ammer gutten fremdeles, ca 1-2 ganger om dagen. Jeg hadde egentlig tenkt å slutte da han blev 1 år men så fikk han lungebetennelse så jeg valgte å fortsette litt til.

Nå driver jeg med nedtrapping og har tatt vekk største kosepuppen, dvs morgenpuppen. Det har gått nok så greit men jeg merker at han er grinete og virker lei seg hele formiddagene. Idag har han stort sett sutret fra han stod opp og frem til kl 12 da han fikk pupp. Etter jeg ammet han blev han en helt ny gutt....blid og fornøyd.

Jeg syns dette er vanskelig jeg. Jeg hadde håpt at han bare ikke ville ha mer en dag men det virker jo som han blir mer og mer glad i puppen.

Hvordan har dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har helt sluttet..sluttet da han var 11 mnd...Rart var det, men deilig. Mathias var ikke interessert i det hele tatt på slutten-og da giddet jeg ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer også fortsatt, flere ganger om natten og ca 3 ganger om dagen! Hun blir bare mer og mer glad i pupp... Har jobbet fulltid siden mars så jeg begynner å bli ganske sliten av denne ammingen. Må bruke sommeren til avvenning. Tar også imot tips med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer også fortsatt. Lillemann er også veldig glad i puppen, og er sur dersom han ikke får morgenpuppen. Den er visst viktig for humøret... Jeg tenkte å slutte på høsten en gang. Begge de to eldste mistet interessen når de var 14-15 mnd - og jeg håper på det samme denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt det ikke bare er Elias som blir mer og mer glad i pupp.....jeg kan jo ikke engang bade i badekar med ham:)

Jeg tror jeg skal bruke litt lengre tid enn det jeg hadde planlagt å se om han mister intressen.

På helsestasjonen sa de at jeg skulle prøve å kutte ner på de "faste" ammetidene som morgenpupp, pupp etter soving på dagen, kveldskos og heller tilby han andre tider. De sa også at jeg ikke skulle sitte å amme i samme stol eller på samme plats hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer enda masse. Har tatt seg opp igjen i ferien, før ferien var det bare morgen og kveld. Nå drar hun i genseren min dagen lang og det er litt slitsomt. Hun har vært litt småsyk i tillegg.

Regner med det blir som normalt igjen etter ferien. Har ingen planer om å slutte. Vil enda amme henne litt etter barnehagestart. Får se hvor lenge hun er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp ammer morgen og kveld. Kommer litt an på hvordan jeg jobber. Men det er kose tiden vår.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nattammer fortsatt hvis Thea vil, men det er ikke alltid. Så får hun flere ganger på dagen, og det fortsetter jeg med så lenge hun vil. Syns det er bare kos. Som flere er også Thea mer og mer interressert i puppen. Tror de blir mer beviste nå når de er så store..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer om morgenen,men nå reiser vi til London neste torsdag og skal være til søndag, Mia skal være hos foreldrene mine,så da blir det nok stopp,ja!

Blir litt rart,men skal bli deilig også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å jobbe igjen for 3 uker siden, og da ble det slutt på ammingen. Vi har ammet kun om morgenen i mange måneder, Sander har ikke vært interessert ellers. Men da jeg startet på jobb igjen ble det slutt på morgen-ammingen også. Nå drikker Sander lettmelk, som han liker kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...