Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Når bør man sende inn søknaden om fødselspenger? Lang tid før termin eller bare rett før? Noen som vet???
lita frøken Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 d lure æ å litt på, for æ bynne i ny jobb cirka ei måna før æ går ut i permisjon å da øke % på stillinga mi... Håpe nånn svare:)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Er det ikke 4mnd.antatt termindag før du må søke om det
Nr-3-i-Magen Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 Jeg har akkurat snakka med trygdekontoret i trondheim, og de behandler ikke søknader før 5 uker før termin. Du kan jo sende inn papirene når du vil, men hverken du eller jobben din får noen bekreftelse før ca en måned før termin. Dette gjelder de som er i jobb, mulig det er andre frister for de som skal ha engangsstønad. Husk også å sende med kopi av lønnsslipp og terminbekreftelse fra lege/jordmor og arbeidsgiveren din må fylle inn et inntekts- og skatteskjema som du sender med. Det var faktisk mye mer jobb enn jeg trodde dette...
Nr-3-i-Magen Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 Det er mulig det er andre prosedyrer andre steder i landet da, på mindre trygdekontorer f.eks...
___ Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Tror du kan sende inn papirene så sent som 3 mnd etter at du gikk ut i permisjon uten å tape penger, men du må vente lenge på å få dem da ;-). For noen kan det være smart å søke på et spessielt tidspunkt for å få høyest mulig utbetaling, men for de flest har nok ikke det noe å si.
selfangerkjerringa Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 Ja men kjære meg det kan jo ikke stemme - slik som jeg har forstått det kan jeg ta permisjon helt fram til i hvert fall 6 uker før termin! Lite vits i det hvis søknaden ikke blir behandlet før 5 uker før........... ?!?!?!
Nr-3-i-Magen Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 Ja, hvis du skal gå ut i permisjon lenger før termin, så blir sikkert søknaden behandla tidligere. De ser sikkert på datoen du har satt som start på permisjon. Det jeg fikk oppgitt gjaldt sikkert siden jeg skulle starte permisjon til vanlig tid, 3 uker før termin.
selfangerkjerringa Skrevet 3. juli 2006 #9 Skrevet 3. juli 2006 Enda godt Jeg kmmer til å ta ut permisjon 6-8 uker før termin pga flytting og sånt. Skal uansett ut i jobb før permisjonstida utgår, så det spiller ingen rolle at den blir kortere i andre enden når jeg går ut før de påkrevde 3 ukene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå