Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bør man sende inn søknaden om fødselspenger? Lang tid før termin eller bare rett før? Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

d lure æ å litt på, for æ bynne i ny jobb cirka ei måna før æ går ut i permisjon å da øke % på stillinga mi... Håpe nånn svare:)

Skrevet

Er det ikke 4mnd.antatt termindag før du må søke om det

Skrevet

Jeg har akkurat snakka med trygdekontoret i trondheim, og de behandler ikke søknader før 5 uker før termin. Du kan jo sende inn papirene når du vil, men hverken du eller jobben din får noen bekreftelse før ca en måned før termin. Dette gjelder de som er i jobb, mulig det er andre frister for de som skal ha engangsstønad. Husk også å sende med kopi av lønnsslipp og terminbekreftelse fra lege/jordmor og arbeidsgiveren din må fylle inn et inntekts- og skatteskjema som du sender med. Det var faktisk mye mer jobb enn jeg trodde dette...

Skrevet

Det er mulig det er andre prosedyrer andre steder i landet da, på mindre trygdekontorer f.eks...

Skrevet

Tror du kan sende inn papirene så sent som 3 mnd etter at du gikk ut i permisjon uten å tape penger, men du må vente lenge på å få dem da ;-). For noen kan det være smart å søke på et spessielt tidspunkt for å få høyest mulig utbetaling, men for de flest har nok ikke det noe å si.

Skrevet

Ja men kjære meg det kan jo ikke stemme - slik som jeg har forstått det kan jeg ta permisjon helt fram til i hvert fall 6 uker før termin! Lite vits i det hvis søknaden ikke blir behandlet før 5 uker før........... ?!?!?!

Skrevet

Ja, hvis du skal gå ut i permisjon lenger før termin, så blir sikkert søknaden behandla tidligere. De ser sikkert på datoen du har satt som start på permisjon. Det jeg fikk oppgitt gjaldt sikkert siden jeg skulle starte permisjon til vanlig tid, 3 uker før termin.

Skrevet

Enda godt :) Jeg kmmer til å ta ut permisjon 6-8 uker før termin pga flytting og sånt. Skal uansett ut i jobb før permisjonstida utgår, så det spiller ingen rolle at den blir kortere i andre enden når jeg går ut før de påkrevde 3 ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...