Gå til innhold

Mollusker! Hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med mollusker? Min sønn på 3 år har fått disse vortelignende klumpene rundt trusekanten, på brystet og litt på beina.

Legen sier det er mollusker og at det vil gå over av seg selv etter noen mndr eller man kan skvise dem etter å ha bedøvet med en krem.

Han er selv så sint på disse klumpene og vil ha dem vekk, og jeg føler folk kikker litt når han leker med barna deres på stranda.

Noen som har prøvd noe? Tidligere frøs de dem bort, men tror de har gått bort fra det..

Fortsetter under...

Skrevet

sønnen minn på to år har hatt dette siden i vinter, og nå begynner de endelig å bli borte. Han har hatt masse på magen, akkurat under bleiekantan, og på beina. Jeg var hos legen ettersom jeg syns det varte så mange mnd. Det viste seg at han hadde fått atopisk eksem rundt molluskene, som gjorde de ekstra betente, . jeg fikk en krem mot eksem som jeg smurte på noen uker, og nå er de altså omsider på vei tilbake. Har en del røde merker enda, men detr ser ut til å forsvinne. Så det er vel bare å være tålmodig, enda så kjedelig det er, og event. følge med påat det ikke blir rød og tørr hud rundt de, slik vi opplevde. Lykke til!

Skrevet

Ja gutten min hadde dette for noen år siden, på underarmen. Så han syns det var irriterende, for uansett hva han gjorde så kjente han dei.

Men dei gikk bort etter en stund, han klødde og dei plagde han. Smurte bare med en fet krem for at det skulle ta oppmersomheten hans bort fra det. Den kalde kremen lindret en bitteliten stund.

Men nå er det opp i mot to år siden me har sett dem. ;)

Skrevet

Takk for svar! Er vel bare å smøre seg med både krem og tålmodighet :)

HI

Skrevet

Vår eldste hadde det i ca. 6 mnd. Vi snurte med en kløstillende krem som heter Eurax reseptfri på apoteket.

Det er nå helt borte, ikke pga. kremen selvsagt, men ble borte rett etter at vi hadde fått henvisning til en hudlege for å fjerne de.

• 2 uker senere...
Skrevet

AKKURAT SLIKE HAR MINE BARN!!

Med oss kommer dei og går, jeg kniper dem med en gang jeg ser dei for viss ikke blir dei store røde og betente og etterlater arr.

En vennine av meg tok med gutten sin på sykehus og fikk behandlet dei og har vore kvitt dei siden, men dei kjem tilbake viss det er en som holder på å sprette ut og derfor ikke blir oppdaget og heller ikke behandlet siden den ikke er oppdaget.

Er det noen som vet hvorfor desse kommer, har og hørt at det er veldig smittsomt???

Annonse

Skrevet

Begge våre gutter har hatt slike, dvs han minste ar de fortsatt. Vi frøys bort alle til eldstemann, og det var mange, mange altså! Maks et år siden, og vet at de fortsatt fryser bort molluskler..hvis de blir veldig plagsomme da

• 2 uker senere...
Skrevet

Har hørt det skal hjelpe med behandling hos homøopat. Verdt et forsøk kanskje?

Skrevet

Jeg selv hadde det for mange år siden.....Ubehagelig.Legen ba meg bruke klorhexidin på bomullsdott, og "tørke" over morgen og kveld. De forsvant, og har aldri kommet tilbake.

Skrevet

JEG HAR VIDUNDERMIDDELET MOT MOLLUSKER!!!!

Fikk et kjempebra tips om å kjøpe Tea Tree stick/gel hos Body Shop, ble borte på et blunk.

Han hadde hele ryggen full, og det var ubehagelig.

I tillegg virker jo tea tree kjølende og er helt naturlig :)

Kan absolutt anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...