Gå til innhold

Til dere som har født flere ganger...

3småskatter:0)

Anbefalte innlegg

Heisann:0)

Jeg går gravid med mitt andre barn og min forrige fødsel varte leeeeeeenge, og jeg hadde vonde rier som "ikke virket" i ca 27 timer.

Nå er jeg så redd for at denne kommende fødselen vil bli like fæl som den første.

Jeg er bare 25 pluss 2 uker på vei og begynner allerede nå å grue meg til den kommende fødsel.

Til dere som har født flere ganger......Var den andre fødselen kortere enn den første? Var den like vond som den første???

Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen:0)

Fortsetter under...

Jeg hadde som deg en laaaang førstegangsfødsel. Holdt på i 37timer, og fikk til slutt epidural.

Andremann kom på 15timer, føltes som et øyeblikk, uten smertelindring, eller lystgass brukte jeg da.Var nok like vondt, men jeg takla det mye bedre siden jeg ikke var så forbanna sliten.Var egentlig bare den siste timen som var skikkelig auau.

Konklusjon: fødsel nr to var mye bedre enn fødsel nr en.

Jeg hadde lang 1.fødsel som endte med drypp. Fødsel nummer 2 startet med vannavgang, så skjedde det ikke noe før det hadde gått 14timer. Gikk bare og ventet på at noe skulle skje. Så satte det igang med rier og etter 3.5 timer var gutten født. Tror ikke en fødsel er lik den andre. Dessuten er man litt mer forberedt på hva som skal skje, slapper litt mere av kanskje?? Du kan jo snakke litt med jordmor om tankene rundt fødselen, så har hun sikkert noe beroligende å fortelle deg.

Lykke til i varmen....

Annonse

Tusen takk for svar:0)

Det ser ut til at den andre fødselen er kortere og det har roet meg ned noen hakk.

Det verste med at man har født før er vel egentlig at da vet man hva man går til....Det kan vel være både positivt og negativt.

Før min forrige fødsel fikk jeg tildelt mange skrekkhistorier om fødsler så da når vannet gikk ble jeg jo helt overnervøs...

Håper virkelig at det stemmer at andre fødselen varer kortere enn den første.

Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen:0)

hei....

Jeg har fått fire barn,har hatt veldig fine fødsler alle ganger....Men med han første brukte jeg lengst tid!!!!!

1 fødsel varte ca 6 timer,men gikk veldig bra....

2 fødsel ca 3 timer.....

3 fødsel ca 2 timer....

4 fødsel ca 3 timer...

Venter nr.5... termin 20 oktober,håper det går like fort med han....

Missunner ikke dere som må jobbe i så mange timer som dere beskriver....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...