Gå til innhold

Hvor mye skal tempen stige med etter EL?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt å tempe (oralt), så jeg er ganske grønn på denne tydingen... Begynte å tempe på dag 11 i syklusen (var bortreist frem til da), og tempene mine så langt er:

dag 11: 36,01

dag 12: 36,10

dag 13: 36,15

dag 14: 36,16

dag 15: 36,09

dag 16: 36,05

dag 17: 36,13

dag 18: 36,26

Jeg trodde jeg hadde EL i går pga verk i området venstre eggstokk i 2-3 timer i går kveld, men stigningen er vel ikke høy nok til å indikere EL?? Hvor mye er det vanlig at tempen skal stige etter EL? Kan denne stigningen komme over flere dager? Hvor mye er det vanlig at tempen varierer i tidsrommet mellom mens og EL?

Fortsetter under...

Svarer deg her jeg.. (Og det er lurt å skrive navnet mitt i overskriften hvis du vil ha hjelp av meg, for jeg rekker ikke over alle EL innlegg hver dag, så med navnet mitt i overskriften ser jeg det lettere OG prioriterer deg ;0)

Jeg ser at du hadde et temp hopp på dag 18, men er ikke overbevist om at det er el hopp nei.. Som regel ligger tempehoppet mellom 0.20 - 0.50 grader.. Du hadde el verk i går? Da er nok el rett rundt hjørnet ja. Så da forventer jeg at tempen din går opp mere i løpet av de nærmeste dagene..

At tempen din har steget litt i dag kan være tilfeldig. Det blir ofte litt uregelmessige temper av å tempe oralt. Det har jeg sett selv også, så jeg gikk over til å tempe rektalt. For å få gjevnere temper = lettere å tolke.

Det skal komme et såpass temphopp at du kan se det.. Men selve kurven etter el kan gå videre oppover litt også. Det har den gjort på meg hver mnd.. Såkalt trifasisk kurve. Det er like normalt å ha det, som å ikke ha det.

Fortsett med å tempe Sukkerklumpen.. Du har fine temper til nå!!

Klem fra

Klem fra

Svarer deg her jeg.. (Og det er lurt å skrive navnet mitt i overskriften hvis du vil ha hjelp av meg, for jeg rekker ikke over alle EL innlegg hver dag, så med navnet mitt i overskriften ser jeg det lettere OG prioriterer deg ;0)

Jeg ser at du hadde et temp hopp på dag 18, men er ikke overbevist om at det er el hopp nei.. Som regel ligger tempehoppet mellom 0.20 - 0.50 grader.. Du hadde el verk i går? Da er nok el rett rundt hjørnet ja. Så da forventer jeg at tempen din går opp mere i løpet av de nærmeste dagene..

At tempen din har steget litt i dag kan være tilfeldig. Det blir ofte litt uregelmessige temper av å tempe oralt. Det har jeg sett selv også, så jeg gikk over til å tempe rektalt. For å få gjevnere temper = lettere å tolke.

Det skal komme et såpass temphopp at du kan se det.. Men selve kurven etter el kan gå videre oppover litt også. Det har den gjort på meg hver mnd.. Såkalt trifasisk kurve. Det er like normalt å ha det, som å ikke ha det.

Fortsett med å tempe Sukkerklumpen.. Du har fine temper til nå!!

Klem fra

Klem fra

Tusen takk!! Var som jeg trodde, for lite stigning til at jeg kan være sikker på at det er el. Får se det an noen dager. Dersom tempene er veldig vanskelig å tyde denne pp går jeg over til å tempe andre plasser neste pp.

Skrev forøvrig ikke navnet ditt i overskriften i håp om at flere kunne svare meg, men når ingen svar kom, måtte jeg rope litt på deg... Takk igjen for at du tok deg tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...