jordbærsjokolade Skrevet 3. juli 2006 #1 Del Skrevet 3. juli 2006 Og jeg er kjempeglad på hennes vegne og håper at alt går bra! MEN, vet ikke om jeg klarer å dra på sykehuset og fødeavdelingen, er livredd og sikker på at jeg kommer til å begynne å gråte. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kjenner at jeg får hjertebank bare jeg tenker på det. Hadde håpet på at jeg skulle være gravid når hun fødte, men jeg fikk det ikke til.Vi hadde termin med en ukes mellomrom og det gjør det hele litt verre for barna våre skulle liksom bli bestevenner og vi skulle trille sammen, vet det høres litt banalt ut det med trilling og bestevenner men det var det vi snakket om da. Uff føler meg veldig egoistisk og fæl nå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5536189-venninnen-min-er-p%C3%A5-f%C3%B8deavdelingen-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
susse Skrevet 3. juli 2006 #2 Del Skrevet 3. juli 2006 Kjære deg! Du er så absolutt ikke værken egoistisk eller fæl! Du er rett og slett bare menneske og har en helt naturlig reaksjon. For alle oss som sliter er det veldig vanskelig når folk rundt oss blir gravide og får sine barn og vi sitter her fortsatt like tomhente. Og jo nærmere disse gravide kvinnene er oss jo vanskeligere er det. Du har jo i tillegg tydeligvis mistet og dermed er dette ekstra venskelig når dette minner deg så sterkt på at du nå skulle vært i ferd med å få ditt eget barn. Jeg regner med at hvis dette er en god venninne av deg vil hun forstå at det blir for vanskelig for deg å komme på sykehuset. Jeg synes du skal snakke med henne på telefon når hun har født. Gratuler henne og si at du er glad på vegne av henne, men at akkurat nå blir det rett og slett for tøft for deg å komme på besøk på sykehuset. Kanskje du kan ta deg en tur på besøk til henne når det har godt litt tid og du har fått litt tid til å reagere hjemme hos deg selv og sammen med din mann. Jeg tror jeg nesten kan garantere deg at etterhvert vil det gå greit å møte mor og barn, og etterhvert vil du også kunne bli glad i dette barnet. Du må bare gi deg selv tid til å reagere på alt. Varme tanker og klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5536189-venninnen-min-er-p%C3%A5-f%C3%B8deavdelingen-n%C3%A5/#findComment-5538023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbærsjokolade Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 3. juli 2006 Tusen takk for gode råd. Ja, jeg skulle hatt termin 17 August (venninnen min fødte for tidlig, men alt står bra til) og 4 Desember, mistet to ganger nå tett etterhverandre. Tror jeg skal gjøre som du sier, ringe henne og spørre om jeg kan komme på besøk hjemme istedet når det ikke er noen andre der. Syntes det er så fælt å gråte foran mennesker jeg kanskje ikke kjenner så godt. Har sendt henne en kjempefin blomst og tror nok hun er fornøyd med det. Vi er jo tross alt bestevenninner så hun kjenner meg og vet at jeg ikke er så tøff:) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5536189-venninnen-min-er-p%C3%A5-f%C3%B8deavdelingen-n%C3%A5/#findComment-5538803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
74skytte Skrevet 3. juli 2006 #4 Del Skrevet 3. juli 2006 Forstår det er vanskelig, men hvis hun vet situasjonen din vil hun nok forstå at du synes det er vanskelig. Jeg og venninnen min sluttet med p-piller likt, og drømte også om å gå hjemme sammen. Hun fødte en nydelig gutt i januar, som jeg er gudmor til. Det er bare kos, og det gått greit når jeg er sammen med dem, men tenker på det sånn ellers. Det værste for meg, er at ex kjærsten min akkurat har fått barn, og vi skal i samme bryllup i august. DET gruer jeg meg til. Har ikke fortalt til så mange at vi sliter, så jeg vil i hvert fall ikke fortelle det til han. Følg rådet over og vent med å besøke til de kommer hjem, eller når du vet det ikke er andre der. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5536189-venninnen-min-er-p%C3%A5-f%C3%B8deavdelingen-n%C3%A5/#findComment-5541220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ano`num *17.03.10* Skrevet 3. juli 2006 #5 Del Skrevet 3. juli 2006 Jeg følte det samme når søstersen fødte. Følte meg skikkelig utafor. Verst var det at mamma fortalte at hun var ferdig med å føde, etter at hun og halve slekta hadde vært der på besøk samme ettermiddag. Hva med meg da? Hadde meg en hel kveld/natt med sår gråt, forbannelser og et løfte til meg selv om å kutte de ut når de oppførte seg slik mot meg. Dagen derpå føltes det mye bedre! Jeg bet de i meg og tenkte "jeg skal bli den beste av alle tantene". Så jeg ringte henne og troppet opp lenge før visit-tiden. (Det var avtalt ja....) På den måten fikk vi se baby`en uten at det var andre der. Der og da hjalp det også å trøste seg med at jeg var den som fikk se meg mett på baby`en først siden vi var de første som var der med god tid og alene. Sjalusi er ikke gode følelser, men det beste med den følelsen er at den går over. Ikke alle følelsene som har slike positive sider Du har jo også en fordel med å ta deg en tur på fødeavdelingen, om du ikke har vært der før da. Du får se hvordan det fungerer der, litt hvertfall. Kanskje du henter opp tips til den dagen det er din tur! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5536189-venninnen-min-er-p%C3%A5-f%C3%B8deavdelingen-n%C3%A5/#findComment-5544394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå