cielo *to barns mamma* Skrevet 3. juli 2006 #1 Del Skrevet 3. juli 2006 Hvordan går det med deg? Holder du ut nå på slutten? Jeg har endelig fått prøvd osteopat, og angrer selvfølgelig på at jeg ikke prøvde det mye før. Hun fant ut at musklene i bekkenet mitt står i spasmer, de har ingen blod-gjennomstrømning og er fullstendig låste. Fått noen enkle øvelser jeg kan gjøre som går på avslapping og bevegelse av disse musklene, ikke for å styrke de men for å prøve å få litt blod til de igjen. Det er derfor jeg har hatt problemer siden forrige graviditet, det var da de begynte å bli stive, så de har blitt verre og verre på disse fire årene, spredd seg til andre steder i ryggen og er nå altså helt låste. Er veldig glad for at noen endelig har funnet ut hva problemet mitt er, men samtidig er jeg passe irritert over at ingen har kunnet hjelpe meg før, har jo gått til behandling både hos manuell terapeut og fysio terapeut uten at de engang har sjekket dette...! Merker jeg har blitt enda mer nervøs mht fødsel nå, skal snakke med jm på onsdag for å høre hva hun anbefaler, men ønsker ks nå kjenner jeg. Noe nytt med deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5535953-p%C3%A5-tide-med-en-oppdatering-beth-med-g%C3%A5segange/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beth med gåsegange Skrevet 4. juli 2006 #2 Del Skrevet 4. juli 2006 Såå bra å høre at det hjalp da!! Jeg får helt frysninger når du skriver. Nok et eksempel på at ALL ALTERNATIV BEHANDLING også burde gå på trygdesystemet!!! Man er forskjellige og har forskjellige behov for behandling. Tror kansje vi har noe av de samme problemene? Osteopaten min sier han "trigger" musklene (gnir hver muskel i den retningen de skal jobbe) og for å få igang blodsirkulasjon. Det er rart og kjenne på utsia huden. Noen områder er varme, mens andre helt kalde noe som betyr at noe er betent og noe er uten sirkulasjon. Ho nye fysio dama jeg begynte ho er GULL verd. For hun er jeg gjennomsiktig!! Det virker sånn for ho ser liksom hva jeg trenger og jobber litt i samme retning som osteopaten. Hva er planen din nå da, vil du bruke begge to en periode eller? Jeg er drit lei og har hatt endel grå dager i det siste desverre. Hadde sv.skapet vært noe lenger måtte jeg nok tatt i bruk rullestol nå. Jeg har jo hatt nytte av krykkene, men jeg kan ikke bruke de mer enn høyst nødvendig fordi jeg strammer meg opp i rygg og nakke. Så vondt at det var vondt å puste og å bruke bh. Så derfor er jeg bare med på det jeg kan kjøre til også er toppen 15 meter innen rekkevidde. Jeg merker godt jeg blir hoven i beina nå i varmen. Ligner en teletubbie. He he, men jeg er glad for sommer og det er liksom ikke den biten som er den værste. Jeg var hos fysio igår og har sovet bedre enn på lenge så det ser ut som det lysner litt. Har funnet ut at jeg må sette små mål og belønninger for å få de siste to ukene til å gå. Skal til legesjekk imorra. Lykke til hos jm, bare si det som det er. Tvi tvi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5535953-p%C3%A5-tide-med-en-oppdatering-beth-med-g%C3%A5segange/#findComment-5546677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cielo *to barns mamma* Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 4. juli 2006 Så sprøtt da, høres ut som vi har veldig de samme problemene ja, jeg er også veldig varm noen steder på ryggen og helt kald andre steder, har vært det så lenge at jeg trodde det var normalt. Men det er det selvfølgelig ikke... Din fysioterapeut virker som har veldig peil da, synes ikke min virker like flink. Hun har ferie i to-tre uker til så da går jeg til osteopat så lenge og så får vi se. Er helt sykt at man ikke får dekket annen behandling JA, trygdesystemet går sååååå tregt i forhold til utviklingen ellers. Skulle tro meningen var å få folk friske....?? Skjønner ikke at du ikke bare kan få ks nå, høres ut som du har det ganske jævlig. Kan du ikke prøve deg hos legen imorgen da, og høre om det er mulighet for ks de nærmeste dagene? Må jo være sinnsykt irriterende å gå sånn helt unødvendig!? Er fryktelig spent på timen hos jm imorgen, blir så skuffet hvis hun sier jeg bare må bite tenna sammen og vente på fødselen. Huff er ikke akkurat klar for en kamp i denne tilstanden heller, blir ganske nedbrutt. Skal skrive hvordan det gikk. Så får du skrive hvordan det gikk hos legen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5535953-p%C3%A5-tide-med-en-oppdatering-beth-med-g%C3%A5segange/#findComment-5548386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå