Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #1 Skrevet 2. juli 2006 Har for første gang idag hørt at man skal holde seg unna softis, mange av dere som har fått det med seg? jeg har spist mye nå i sommervarmen men kommer ikke til å fortsette. Har lest brosjyrer og på nettet om mat man bør holde seg unna men det står ikke noe om sofis der.
labbeliten- Aleksander har kom Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 liker det ikke. Men det kan vel være store muligheter for bakterier i disse maskinene,ja.
Dailis Skrevet 2. juli 2006 #3 Skrevet 2. juli 2006 Ja, eller sværtsjelden da jeg ikke er overbegeistret, men når jeg får detover meg en sjelden gang så har jeg ingen betenkeligheter med det. Kan bli bakterier om maskinen ikke rengjøres skikkelig, men ikke noe som kan skade barnet. Du kan riktignok få temmelig vondt i magen. Men smaker en softis rart, så hiv den... Ville ikke gitt den til de aller minste barna heller...Heller en kuleis eller noe.
Gjest Skrevet 2. juli 2006 #4 Skrevet 2. juli 2006 Jepp har spist det, ikke hørt noe om at man ikke skal spise det :S
Herkules Skrevet 2. juli 2006 #5 Skrevet 2. juli 2006 Har tidligere blitt akikelig dårlig av softis , trolig pga dårlig renslighet med disse maskinene er derfor veldig skeptisk til softis nå som jeg er gravid. Har faktisk holdt meg unna, men spist engang da jeg fikk så lyst på is og det var det de hadde og jeg ikke kjøpte selv. men det er vel som noen sier kanskje ikke så skadelig for barnet selv om mor får en skikelig magasjau
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #6 Skrevet 2. juli 2006 selvfølgelig spiser jeg soft is,det er jo sinnsykt godt. har ikke lest noe sted at man ikke skal få i seg soft is. hvis gravide ikke skal spise det,hvorfor får små barn det da?? vi mennesker tåler faktisk bakterier.... skulle vi ikke hatt soft is så hadde det stått ett sted,og vi hadde da fått beskjed av jordmor eller lege at vi ikke skule spise det
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #7 Skrevet 2. juli 2006 Hennig olsen is soft is kan trygt spises softisen deres tappes fra en steril bag, kjøles ned på vei ut og er bakteriefri idet den kommer på kjeksen eller begeret. MEd andre ord er ikke softisen i kontakt med luft før den kommer ut.. Diplom is og andre tømmer softisblandingen i en beholder der den skvalper rundt og blandes med luft (som fører med seg bakterier..) derfor bør en være forsiktig med den type softis...
Thula Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 Har ikke hørt noe om det og selv om man nok står i fare for en magesjau så er det vel ikke farlig for fosteret? Jeg har hatt dilla på softis begge gangene og har fortært en del av dem i løpet av disse to svangerskapene, har aldri blitt dårlig, så...
haater husarbeid Skrevet 3. juli 2006 #9 Skrevet 3. juli 2006 Å ja, klarer ikke å la være jeg nei..... Det er jo så godt!! Men har hørt at om renholdet er dårlig, så bør en holde seg unna! Noe så kjedelig da...
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 3. juli 2006 #10 Skrevet 3. juli 2006 hmmm. dette resulterte bare i at jeg nå fikk lyst på soft is godt det er langt til nermeste, får heller gå en tur i skogen hehe
1....2.....3 Skrevet 3. juli 2006 #11 Skrevet 3. juli 2006 MASSE! Helt dilla på soft is med krokan...mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
RagaMuffinBaby Skrevet 3. juli 2006 #12 Skrevet 3. juli 2006 jeg har ikke spist softis, men nå tror jeg jammen at jeg kanskje skal gjøre det likevel! det er jo sant som dere sier, at bakteriene man evt skulle være uheldig å få i seg ikke er skadelig for baby, selv om det er utrivelig med magesjau... har forresten aldri fått mageproblemer etter å ha spist softis, så det går vel som regle helt fint. mmmm, det er så godt!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 3. juli 2006 #13 Skrevet 3. juli 2006 Ja har ingen betenkeligheter med det. Nå spiser jeg generelt ikke mye is, men en softis eller fler har det no blitt.. Har ikke hørt at det skal være farlig... litt bakterier må vi da tåle! :-)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #14 Skrevet 3. juli 2006 hører egentlig ikke hjemme her, men er så spent at jeg bare hopper innom for å se hvordan dere har det.. kommer hit om bare 19 uker! uansett. softis. mååå jeg gi det opp ? jeg skal til danmark, bo 500 meter fra den gedigne strandkiosken med helt genial is, jeg er helt avhengig av det .. verdens beste is består av 5 kuler (sjokolade, banansplitt, tiramisu, creme brulee og lakris), softis med jordbær og vanilje, guf med jordbærsyltetøy og strø på toppen.. sukk. det er bare 6 dager til. ja, jeg er en godtemunn, og mot alle odds er jeg ikke feit (lurer litt på det, når jeg ser hva jeg spiser) hihi..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå