Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trøske er sopp. Trodde også ei stund at det bare var melkebelegg, men da jeg selv fikk symptomer på soppinfeksjon(i brystene) , skjønte jeg at det hvite belegget var sopp. Tror kanskje sopp kan være ubehagelig for barnet under ammingen, men er ikke helt sikkert. Mi tulle hadde tilsynelatende ingen plager av det, men jeg derimot.......stikking og sviing i brystvortene og avsindig vondt i starten av hver amming...!

Både mor og barn må bahandles...mor med mycostantin krem og barn men mycostantin mix ("som skal gurgles rundt i munnen i 1 min" i følge min lege....syns det var å forlange vel mye av en 8-ukers gammel beibi da,hehe).

Det hørest ut som babyen din har trøske ja (sopp i munnen) Gutten min fikk det da han var noen uker gammel virket ikke som han hadde noe vont av det, men det så ikke godt ut og jeg selv begynte å klø på brystvortene.. Helsesøster fikk legen min til å skrive ut noe som jeg gav han med engangs sprøyte 2ml 2-3 ganger i døgnet, og jeg måtte smøre meg med canestenkrem på brystene..det gikk fort over og han likte til å med medisinen :)

Det er ikke farligt..men det er kanskje greit å få helsesøster til å se på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...