Gå til innhold

Er det Vanlig med tidlig UL??


glafruen

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ett inntrykk av at mange her har veldig tidlig ultralyd...det virker som det er helt vanlig. Jeg har bare hatt ultralyd en gang med begge mine 2,i uke 17-18 (det vanlige,,trudde jeg da..)

 

Men er det sånn at dere ber om det,og får det, hos fastlegen eller? Eller er det pga. tidligere sa/ma, exu o.l ? Eller går dere til private ?

 

Her er det ikke noen som tilbyr privat ul, og jeg vet ikke om jeg f.eks kan få tidligere ul pga blødninger. Har blødninger nå,i uke 6-7,- men jeg fikk ikke UL. Spurte 2 ganger,hos 2 forskjellige leger.

 

Hadde lyst til å høre litt,så håper noen vil svare noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo mest vanlig å ikke ha ul før uke 17-18. JEg har hatt tidlige ul nå pga flere spontan aborter, og legene vil nå følge meg opp.

Syns det er rart legen ikke sendte deg på ul siden du har blødning..

Har inntrykk av at de fleste inne her får ul pga sa o.l ja. Men er nok en del som får det fordi de bare er litt bekymret også.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes også det var fryktelig rart ,men kunne jo ikke tvinge han heller--selv om jeg hadde veldig lyst til å sjekke det som går an å sjekke..

 

Venter i spenning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :-). Jeg har fått tidlig oppfølging med ultralyd denne gangen pga tidligere MA + SA. Første gang jeg var gravid gikk jeg privat, ble da sendt til St.Olavs (Trondheim) dagen etter for de fant ikke hjertelyd. Det gjorde de ikke der heller, men måtte vente 1 uke for at de skulle være 100% sikker. Det endte med MA og utskrapning. Før jul hadde jeg en SA og fikk da komme inn direkte på St.Olavs for ultralydsjekk. Nå er jeg 11+ 6, og var inne på tidlig ultralyd i uke 8. Alt virket normalt, og nå skal jeg ikke før den ordinære i uke 18.

 

Tror det er mange som får tett oppfølging når de har mistet (ihvertfall hvis det er flere enn 1 gang), og det er jo veldig bra. Men jeg hører at mange har problemer med å få henvisning fra legen sin "bare" for at de er bekymret (uten blødninger etc.) Synes du burde fått henvisning da, når du har blødninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må ha en veldig god grunn for å få tidlig ul. Småblødninger er nok helt vanlig tidlig i svangerskapet ha jeg inntrykk av.

 

Selv får jeg minst 3 ul, da p.g.a. at hans søster har downs... Om en har noen sykdommer i familien er d lettere å få ul. I tillegg har jeg inntrykk av at de som har mistet før får det + de som har store blødninger med smerter.

 

Bare vær glad du ikke får d du - da tyder alt på at alt går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada ,det er meget mulig at det går bra.. men jeg er veldig åpen for begge deler nu..

 

Har sluttet å blø i går kveld,ingenting i natt- har da blødd i 5 dager. legen ringte faktisk akkurat og ga meg time på torsdag, for ny sjekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk UL i uke 11. Dette kun fordi jeg var bekymret. Følte meg ikke gravid, ingen symptomer o.l. Legen kjente på magen, og mente det ikke var grunn for bekymring. Men jeg fikk UL for det. For at jeg ikke skulle være bekymra.

 

Fikk også UL i uke 31. Dette fordi jeg hadde kjent lite liv. Dro til jordmor og lytta. Fin hjerte lyd. Da var jeg fornøyd. Men hun mente det var greit å dra på UL fordet. Fordi den kanskje ikke bevega seg fordi den hadde navlestrengen rundt seg.. (Alt var bra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...