Gå til innhold

Juni: Vi ble utasatt for en bilulykke i går..

Anbefalte innlegg

Huff... blir helt dårlig av å tenke på det, samtidig som jeg er utrolig lettet for at det gikk så "bra".

Vi var på vei til den årlige grillfesten med familien i østfold i går. Jeg, min kjære og tre barn i baksetet. Min kjære kjører, jeg sitter ved siden av han foran, minstejenta på 1 år bak meg i et solid barnesete, størstejenta på 10 i midten med to-punkt-sele, og guttungen på 15 år sitter bak min kjære.

Vi observerer at det er kø "langt der borte" og starter nedbremsinga. Bak oss tror jeg er var to biler som kriger om plassen bak oss. Den ene kjører fortere for å sikre seg den plassen bak oss. Det den bilen ikke har fått med seg, var at vi hadde bremset. Vi lå da i ca 50-60 kmt, og denne bilen er i en fart på 90-100 kmt.

Det som skjer da er at vi får denne bilen rett i rompa, snurrer rundt for så å bli kræsjet i en gang til av den andre bilen. Altså to kjempesmell. Akkurat på dette tidspunktet var jeg sikker på at nå dør vi. Når kommer neste bil og kræsjer i oss?

Heldigvis ble det ikke flere kræsj. Jeg kommer meg ut av bilen, fikk røsket opp døra til der Andrea satt. Fikk henne ut av bilsetet sitt. Hun var uskadd. Jentungen på 10 fikk hjelp av min kjære til å komme seg ut av døra foran. Kul i hodet, skrubbsår og smerter i magen på henne. Guttungen satt der hvor bilene hadde truffet oss, og så ikke pen ut. Han satt fast og kom seg på en eller annen måte ut av vinduet som var blitt knust. Han blødde fra hodet og nese. Hadde sår på kroppen og en fot som var skadet.

Min kjære hadde et kutt i panna, haka, armer og ben.

Jeg hadde bare vondt i nakken og hodet.

Guttungen og min kjære ble fraktet i luftambulanse, mens vi andre ble kjørt til legevakta.

Vi hadde englevakt! Når jeg nå ser på bilder fra ulykken, kan jeg ikke skjønne i det heletatt at det har gått så bra.

Kommer til å legge ut bilder av bilen på hjemmesiden etterhvert.

Ville bare dele dette med dere.

Bruk sikkerhetsbelte, og sikre deres barn ordentlig godt i bilen. Når ulykker skjer, rekker man ikke å tenke før det hele er over.

Klemmer fra

Fortsetter under...

Vi hadde ikke kommet så langt. Var på vei til Råde, men ulykken skjedde Der hvor motorveien blir til et felt. venstrefila går vidre østover, mens høyrefila går til Kolbotn eller Siggerud eller noe sånt.

Før Tusenfryd fra Oslosiden.

Klemmer fra

Det må ha vært en forferdelig opplevelse, det skjønner jeg. Stakkars dere, og så utrolig heldige dere var egentlig. Tenk om dere var blitt sendt over i motsatt fil, truffet av større kjøretøy. Har akkurat kommet hjem fra bilferie, og iblant blir jeg litt kvalm av hvordan noen kjører. Det er så fort at det går helt galt.

Forferdelig følelse når en tror verden faller sammen.

Klem

Annonse

Hei igjen.

Nå har det gått noen dager etter ulykken, og kroppene våres er ikke gode. Nakken min er ikke helt samarbeidsvillig og det gjør vondt i brystet. Kjenner det i ribbeina når jeg klemmer der. Skal til legen etterpå å få skjekket det opp.

Nå sitter vi her da.. Uten bil, uten bilsete og uten vogn. Og på toppen av det hele, har Andrea nå fått omgangsyke så hun kaster opp overalt og har turbodiarè. Derfor får vi ikke sendt henne i barnehagen i dag.

Dette hadde absolutt vært dagen for å slappe av litt og kommet seg etter ulykken. Ordnet med praktiske ting som forsikringsselskaper og liknende.. Men her flyr vi rundt med vaskebøtta og dusjer vesla etter den store gullmedalje..

Her ble det mye klaging gitt....

MEN mottoet mitt er som alltid: DET ORDNER SEG!!

Klemmer fra

Uff, dette hørtes helt forferdelig ut! Jammen godt at dere kom relativt uskadd fra ulykken, men det er uansett en påkjenning psykisk å være med på noe sånt.

Desverre er det altfor mange som ikke følger med i det totale trafikkbildet, og det er veldig skummelt.

Vi tenker på dere her, alle sammen!

Klemmer fra

Annonse

Hei igjen!

I går tror jeg at jeg fikk en skikkelig reaksjon på ulykken. La meg 21.30 på tirsdagskvelden, og våknet på natten av at jeg måtte kaste opp. Satt på to med bøtta foran meg helt til kl 07 i går morges. (sånn til og fra da..) Etter det ble jeg sengeliggende HELE dagen og kvelden. Regnet ut at jeg lå i 22 timer til sengs. uff...

Nå i dag har jeg fått tatt meg en dusj, og spist litt mat. Føler meg MYE bedre i dag, for så dårlig som jeg var i går, tror jeg at jeg aldri har vært før..

Vi har omsider fått leiebil. Etter mye krangling fra forsikringsselskapet. Vi har også fått kjøpt nytt bilsete. Kjøpte det samme setet en gang til. Må vel reklamere litt for det bilsetet som tåler en bilulykke: Besafe Combi. Ikke noe billig bilsete, men det funker.

I morgen skal jeg "opp på hesten" igjen. Må vel prøve å ta meg en tur ut i trafikken igjen.

Tusen takk for mange hilsner fra dere her. Merkelig nok så hjelper det å skrive om hendelsen, og det varmer ihvertfall mye når jeg får så mange koselige svar fra dere.

Klemmer fra

uff da, høres kjipt ut å være så dårlig. Samtidig er det sikkert bra at det kommer en reaksjon... Bra du føler deg bedre igjen. Det er for ille at man må krangle med forsikringsselskap etter en slik hendelse...Har man ikke nok akkurat da??? Lykke til i trafikken igjen i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...