Gå til innhold

Når fortelle???


2 tette og ei badehette

Anbefalte innlegg

Forrige gang ble jeg så overgira at vi fortalte det når jeg var 6 uker på vei bare...det var også godt å tenke på at hvis det gikk galt visste jo alle det og kunne støtte oss.

 

Denne gangen er jeg jo også sååå sprekkeferdig. MEN har lyst å vente litt...eneste problem er at jeg forrige gang kastet opp over alt, hos venner og familie heele tiden så kunne ikke holdt det hemmelig lenge uansett. Hvis det samme skjer nå har jeg ikke lyst at de skal få vite det fordi jeg plutselig begynner å spy hos dem igjen..hihi

Tenkte å se an om jeg blir kvalm jeg da..

 

Uansett skal foreldrene våre være med som barnevakt på bryllupsreisen vår på fredag i 14 dager og da vil de jo se at jeg ikke drikker noe på 2 uker!!!

 

Er så i tvil jeg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forrige gang fortalte vi det når vi var 12 uker på vei. Det har vi lyst til å gjøre denne gangen også, men er ikke helt sikkert det går å vente så lenge, for det kan nesten virke som magen kommer ganse fort denne gangen. (Er 6+4, og noen bukser strammer alt litt...)

 

Men mye mulig kommer jeg til å fortelle det til den ene søsteren min kanskje så tidlig som 8. uke, men til de andre ønsker jeg å vente så lenge som mulig.

(Men nå har jeg svigerfamilie som ikke kan holde på en hemmelighet, så om vi sier det til dem, må det være offisielt samtidig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i fin form sist, og valgte å vente til uke 11 med å fortelle det til familien..

Denne gangen fortalte jeg om nyheten i uke 5.. Hadde ikke lyst å vente lengre,, selv om jeg kanskje blir i fin form i dette svangerskapet også. Er 4+6 nå og veldig fin..

 

Håper du finner ut av å fortelle eller ikke fortelle..

Og håper at du får fin form!!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang, ca uke 5. Nå har jeg ikke noe behov for å fortelle det, og vil vente til ca 12, men tror jeg blir avslørt før. Sommer, hytteturer og drikkevarer. Har fortalt det til en venninne, bra å ha iallefall en å snakke om det med..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal fortelle det etter vi har hørt hjertelyden hos jordmor...

(tildigst 11+6 da jeg har første jordmor kontroll)

Har mistet før og fant det ikke som noen som helst trøst at venner og familie visste om det.. Kanskje heller omvendt noen ganger, så vi sier det når det er veldig sikkert at det går bra.. :)

 

Men folk har begynt å stirre på magen allerede, så tror ikke de blir så overrasket når vi sier det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble nå oppdaget av min mor, da jeg var ca.2,5 -3 mnd, med begge mine første. Til svigerfamilien sa vi ikke før mye senere,de er også av den typen som ikke er så god til å holde det innenfor familien..

Jeg tenker at det blir så lenge å vente for de andre,om de får vite det så tidlig..og hos meg synes ikke magen før ca 6 mnd. (går ned masse kg frem til da..) Så da sir dem bare at jeg er som en elefant, går gravid så lenge. For folk så virker det sikkert som veeldig lang tid..

 

Men så har vi sånn skikk her oppe også,at vi sier det ikke før det ihvertfall har gått 3 mnd`er, pga hvis det går galt.. Tror at det er en sånn mening her, at hvis man mister tidlig- så er det ingenting utenforstående har noe med.

 

Nå (6 uker) har jeg sagt til søstra mi bare-men det er fordi hun var her når jeg begynte å blø, måtte til lege og ta det med ro hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner hvordan du tenker. men hvis jeg hadde opplevd en spontanabort før 3 mnd så hadde hele familien og maange venner fått vite om det. For vi er så nære hverandre. Snakker om alt.

Så uansett hvordan det går vil folk få vite at vi har vært gravide.

Forrige gang kom magen og ble synlig i uke 11. Så sikkert enda tidligere nå:)

 

Men vi skal prøve å vente lenge, for jeg er veldig enig i at det blir lenge å vente for de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada ,min familie vil nok få vite det etterpå,hvis æ har hadd en sa. Klarer ikke /orker ikke å snakke om det nå,sånn som det er nå..vil så gjerne kunne fortelle kordan det er.Og nå kan jeg jo ikke det ,fordi jeg ikke vet det sjøl engang.. Blir sånn mas av det, de spør hverdag om jeg vet noe mer å sånt..og jeg orker ikke det nå. Ikke før æ kan svare ja æ har mistet,eller nei,vi mistet ikke.

 

Gratulere foresten med brylluppet og spiren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Det skjønner jeg kjempegodt at du ikke orker. Ta det med ro og jeg håper alt er bra med spiren din. KLOR deg fast lille bebbis!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...