Gå til innhold

Agnes!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ønsker at mange forteller meg sine assosiasjoner til dette navnet!

 

:-)

 

For ikke å bli gjenkjent på no' vis,

så velger jeg denne gangen å være

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Agnes er et nydelig navn, og jeg skulle gjerne brukt det selv. Men så var det denne mannen da som absolutt skal ha et ord med i laget... ; )

 

Kjente en Agnes da jeg var yngre som jeg absolutt ikke kom overens med, men har kommet over de kjipe assosiasjonene etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før syntes jeg dette var gammel-dame navn, men etterhvert liker jeg det bedre og bedre. Ganske fint egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei gammel dame med det navnet, så for meg ville det ikke vært aktuelt å bruke det. Hadde det ikke vært for henne så hadde jeg nok likt det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbinder det med en eldre dame, men mange av disse navnene er jo blitt populære igjen da. Men ikke min smak, sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbinder det med noen gamle damer, men synes ikke det skal være noen stopper for å velge det! Blir vel flere yngre med navnet etterhvert også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint!

 

Koselig og ikke så mye brukt nå til dags. Som noen nevnte over, Agnete/Agnethe er også et fint alternativ.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibsennavn, helgennavn, dronningnavn. klassisk, rent og vakkert. agnes er, ved siden av hedvig, det vakreste pikenavnet jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Det er et fint navn, de!. Har du lest om Agnes Cecilia av Maria Gripe, kanskje?

Har vurdert Agnes hvis jeg får ei jente engang. Men håper ikke det blir et poppis-navn, det skal mine barn få slippe å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Agnes er kjempe fint. Har tenkt på det selv pga det er et gammelt familie navn, grunnen til at jeg har valgt det bort er at på vestlandet ( hvor jeg har mye familie) utales det Aggnes med trykk på g en, og det er ikke like pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...