Gå til innhold

Så hoven i den ene foten....

Anbefalte innlegg

Heisann:0)

I dag har det virkelig vært sol og varmt vær her i Stavanger.

Jeg la merke til at jeg var så hoven i den andre foten da jeg var på grillbesøk i dag.Den andre er helt i normal størrelse.

Jeg har sittet høyt med foten en stund nå.

Lurte på om det er normalt at foten blir så hoven så plutselig?

Jeg tenkte litt på om dette ar noen forbindelse med svangerskapsforgitftning....uff,føler meg litt vel hysterisk nå men det er vel alltid bra å være forsiktig en gang for mye...

Noen av dere andre som har opplevd dette?

Ønsker dere en fortsatt fin kveld:0)

Hilsenlykkelig mamma som blir mamma igjen;0)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5531496-s%C3%A5-hoven-i-den-ene-foten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble litt bekymret jeg nå...er det slik at man er mer utsatt for blodpropp når man er gravid???Jeg har heldighvis ingen smerter men er jo litt ekstra obs på det nå da.

Vet du/dere om disse smertene kommer ganske raskt? Blir foten varm når man kjenner på den når man har fått blodpropp?

Det føles på en måte som om det er vann i foten nå..

Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen:0)

Gjest venus 2

Hei:)

Mener ikke å skremme, men tror jeg ville tatt en tur til legevakten.

Var selv innlagt på sykehus i uke 16 med samme symptomer i venstre fot.

Foten var i tillegg rødlig og hadde en fastere konsistens enn høyre foten.

Det viste seg å være blodpropp i lår/lyske.

mener heller ikke å skremme,men jeg ble innlagt uke 26-27 med blodpropp i lår/lyske...Bedre å sjekke en gang for mye spør du meg!!!

Jeg begynte med litt smerter i lyskeområdet,så gikk det 1,5 dag og smertene ble utholdelige-fant fort ut at det ikke var normalt

Tusen takk for svar.

Er det farlig om jeg venter og ser om det kommer noen andre symptoner? Eks. jeg er ikke rød på foten og jeg kjenner ikke noen smerter,og jeg er ikke hoven i hele foten bare den nedre delen .....er ganske trett og har egentlig bare lyst til å legge meg.

Jeg har time til fastlegen på Tirsdag, er det for sent å vente med å sjekke det til da?

Klem:0)

lykkelig mamma som blir mamma igjen:0)

Annonse

En blodpropp kan like gjerne komme i legg som lyske og da vil bare leggen være hoven. Varm blir den fordi det da samler seg mye blod i foten som ikke kommer seg forbi proppen. Du ser antaklg raskt om foten blir verre, og da må du dra på legevakten. Går det over eller er det samme uten smerter og rødhet holder det helt sikkert å vente til tirsdag. Er vel ikke typisk svangerskapsforgiftning når det bare gjelder 1 fot. Da ville det vel vært generelt ødemer i hele kroppen?

Lykke til. Mener selvsagt heller ikke å skremme, men har sett tilfeller av gravide med blodpropp i forbindelse med jobben..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...