Gå til innhold

flere som gruer??

Gjest

Anbefalte innlegg

venter nr 5...en skikkelig overraskelse må jeg si.

men noe er annerledes denne gangen. gruer fryktelig til fødslen!!

har ike gjort det med di andre.da har jeg tatt ting som di kom.

har mer lyst på ks nå,men jeg fikk ikke tatt opp det med sykehuset.

kan ikke få annen smertelindrin enn saltvann og lystgass siden jeg har en jernstang opperert inn i ryggen.dette gjorde meg ikke noe før,men nå....herregud hvor jeg gruer!!

erdet andre som har det slik? som gruer?

Fortsetter under...

Ja, jeg gruer... Ikke så mye for fødselen egentlig, jeg skal ha KS jeg da, men mer fordi dette barnet kom så brått på....

Har 2 fra før på 8 og 5 og ønsket egentlig 1 til. Men det passer veldig dårlig akkurat nå.... Har gått igjennom en del operasjoner de siste årene og måtte avbryte all behandling da jeg brått ble gravid. Mister dermed all støtte fra Trygdekontoret også. Får ingenting etter at knerten er født...

Så jeg gruer meg ja... Hater å ha det trangt økonomisk. Var ikke slik jeg hadde tenkt meg attpåklatten....

Men man får ta det som det kommer...ting bruker jo å løse seg underveis :o)

Det er jo ikke for seint for deg å be om KS......

Jeg ville tatt det opp med lege/JM og snakket en del om det...

Så løser det seg sikkert for deg!

Jeg fødte mitt fjerde barn for 2 1/2 uke siden, og i forkant av den fødselen grudde jeg meg fælt. Dette til tross for at jeg tilsynelatende hadde tatt de 2 foregående fødslene på strak arm... Den tredje fødselen min ble igangsatt, og det ble en svært smerteful og intens styrtfødsel. Jeg tvilte sterkt på om jeg orket slike smerter flere ganger!

Det ble ikke noe bedre av at denne siste fødselen startet med spontan vannavgang noe som aldri har skjedd meg før. Jeg visste jo at riene blir ti reiser værre etter at vannet har gått... Jeg hadde mange timer på å grue meg for det tok tre kvart døgn fra vannavgangen til riene begynte for alvor. Jeg følte meg egentlig ganske vettskremt mens jeg ventet på rier... Da de tilslutt begynte var de vonde ja, det ble min hardeste fødsel. Men, i etterkant ser jeg at det gikk bra fordi jeg vet hvordan man puster seg gjennom disse riene, og jeg kom meg gjennom fødselen uten smertestillende og fødte en stor og velskapt gutt etter ca. 6 timer med grusomme rier... Da det hele var over og jeg endelig fikk møte barnet, føltes det større enn noensinne:-) Jeg var fullstendig mørbanket der jeg lå i senga, men SÅ LYKKELIG!! En av de største stundene i mitt liv uten tvil!! Det er nesten så en kunne få lyst til å gå igang med nr. 5:-)

Så attpåklatt 22.9, det gikk bra med meg og det gjør det sikkert med deg også! Husk, etter 4 fødsler kan du sikkert dette her:-)

takk for svar dere.

skulle jo kunne dette,er min fjerde fødsel..

fikk to stk sist.tror det er den som kan for hele elendigheta...

var veldig plaget med kynnere,og ble lagt inn med åpning,og modning.men etter en og en halv uke ramla fostervannsposen til tv1 ut da jeg var på do,og hele greia ble et kaos..3jm som sprang med meg til fødestua,amnestileger som ikke dokka opp,rier som ikke var der,så jeg ble satt på fult drypp.hele greia tok 1time og 2min fra vi oppdaga det til jeg var ferdig og ungene lagt i kuvøse og to helikoptre sto klart til å frakta oss til annet sykehus.jeg så ikke ungene og viste ikke hvordan di hadde det før langt på kveld.kom i uke 34.

hele greia har gjort noe med meg.klarer ikke annet enn grue meg.er redd dette skjer igjen.nå får jeg ingen flere kontroller på sykehus før fødseln.hadde håpet jeg skulle få ks,slik at jeg hadde en dato,og sllipper være redd dette skjer igjen.men,men..

har prøvd å ta det opp med jm,men føler di ikke tror meg.har jo fått unger før,og skal vel da klare en fødsel til....er like plaget med kynnere nå,men di er mer vonde.så ja,jeg gruer og er redd for en slik fødsel til.

men til nå er alt ok,så det er sikkert jeg som er unødvendig redd.

vet jo at når man e mitt oppi det så takkler man det fint..godt å høre at det er flere enn meg som gruer.

å jeg vet jo at etter at man er ferdig,så ligger jeg der med en liten gutt i armene..en riktig attpåklatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...