Gå til innhold

Til alenemødre eller de som kan noe om dette :(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Til alenemødre eller de som kan noe om dette :(

det ser desverre ut som jeg kanskje blir alenemor, og lurer da på hvordan økonomien blir. Jeg ønsker ikke å ha delt omsorgsrett, dvs. jeg kommer ikke til å kreve barnetrygd fra hans side da jeg rett og slett ikke ønsker at barnet har kontakt med han. Det ser heller ikke ut som han kan det... (vil ikke gå nærmere inn på det enn dette)

Iallefall så hadde det vært fint om noen kunne fortalt litt om reglene til penger osv. når man er alenemor. Hvordan er det når man går i permisjon, hvordan er det året etterpå. Hvor er forskjellene fra å være alenemor og ha en partner - økonomisk sett ?

Ikke moro dette, men desverre kan det se ut som det blir slik.

Fortsetter under...

Det er ikke du som krever barnetrygd. Staten gjør det for deg. Hvis du ikke vil ha penger fra han så må du oppgi "far ukjent". Men han kan krever DNA -test for å få fastslått farskapet om han ønsker det.

Om du er sint på han nå så kan det jo være at han blir en ansvarlig far til barnet er litt eldre, og at barnet da kanskje vil sette pris på å ha han der.

tror ikke du skal bekymre deg økonomisk det første året:) ikke tenk på det. nyt heller tiden med barnet!

om ikke du har mye utgifter da så får alene mødre mye penger.

men det er lurt å oppgi barnefaren og kreve bidrag av han. det er ekstra penger og du har allikavel full omsogsrett. om du er i jobb så er fedrekvoten overført til deg.

men jeg tenkte som deg i begynnelsen. jeg ville ikke at han skulle ha kontakt, og det vil jeg forsatt ikke. men jeg kommer til å kreve han for barnebidrag likevel selv om jeg egentlig ikke var tenkt til det.. han bør jo betale, og omogmen han engang i frremtiden skjerper seg og ønsker kontakt, så har han iallefall gjort litt med å betale deg barnebidrag. og om han ikke betaler så står vel du litt syterkere om han ønsker kontakt og du ikke vil det...

du må ha lykke til uansett hva det bli til!! det kommer sikkert til å gå kjempefint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...