Gå til innhold

Lurer på om jeg blir å høre til her inne jeg også :(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er dønn fortvilet akkurat nå.. sambo er mer opptatt av å feste å drikke, enn å være sammen med meg. Er ute hele tiden, blir bestandig dritings, og har ingen kontroll på hva han gjør.

Dagen derpå er like ille.. sover hele dagen, når han ikke er opptatt av å sende meg sure kommentarer fordi jeg forstyrrer ham etc..

Venter vår første lille i oktober, og jeg vil virkelig ikke at mitt barn skal vokse opp med en pappa som drikker så mye!!

Eneste problemet er at samboeren min virkelig IKKE gir faen i barnet, og jeg VET at han aldri frivillig vil gi meg omsorgen for den lille. Blir vel stygge rettssaker etc.. og jeg vil jo ikke utsette barnet mitt for det heller...

Var vel dumt og naivt av meg å tro at ting ville endre seg pga barnet, men det var det jeg trodde. Han lovte gang på gang at alt ville bli annerledes når jeg ble gravid, og vi skulle bli en skikkelig familie. Men den gang ei..

Andre i samme situasjon??

Håper på forståelse for at jeg velger å være anonym akkurat nå :(

Fortsetter under...

Finn en samlivsekspert eller familierådgiver å prate med. Han kan godt bli en fin far selv om dere bor hver for dere. Det er ingen grunn til å leve i et dårlig forhold i dag. Bruk en fagperson til å se klart, hvis det ikke blir bedre raskt så flytt for deg selv. Han er umoden.

Det jeg tror vil hjelpe mest, er om du klarer å ikke være sur på ham litt.. Ta en liten "pause" fra ham, og tilbring tid med venner og slapp av litt.. Så kan du sette seg ned sammen med ham, og snakke roolig om det.. Har vært i nesten samme situasjonen, og det kommer ingenting godt ut av alle "brøle-kranglene" vi hadde.. Men da vi derimot tok en skikkelig prat, uten at det var noe galt akkurat DA, gikk alt mye bedre..

Håper alt ordner seg for dere..

HI her...

Takk for svar :) Skal prøve å følge rådene deres, og se om det kan hjelpe noe! Du kan sikkert ha rett i at jeg må bruke litt tid på meg selv for å "roe meg ned..." Akkurat nå er jeg bare så oppgitt.

Ikke hjelper det med hormonene som løper løpsk heller...

• 2 uker senere...

hei.. vet akkurat hvordan du har det, nesten som jeg skulle ha skrevet det selv.. har termin i oktober, å han lover meg at alt kommer til å bli bedre når barnet kommer, men hvordan skal han klare å forandre seg over natten...

du er ikke alene:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...