Gå til innhold

Tett oppfølgning m lege/jordmor? sv.skaps.forgiftning?


Loise 2barnsmor ღ

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg fikk akutt svangerskapsforgiftning av typen HELLP sist. I uke 37, og ble da satt i gang. Jeg vet at risikoen for å få noe sånt igjen er tilstede, men at det ikke er garanti på at jeg får det denne gangen. Jeg kan likesågodt slippe unna.. Men jeg har tenkt på å be om (og får sikkert automatisk) tettere oppfølgning enn sist..

 

Hvor ofte går dere da? Jeg skal til legen i uke 7. Så jeg skal spørre da.. åssen jeg skal forholde meg til dette.. Men greit å ha noe i bakhodet, erfaringer fra andre.. Jordmortimen er ikke før i uke 16 etterpå..Det er jo 2mnd uten noe tilsyn, hvis legen ikke gir noe i mellom da..

 

Noen som har erfaringer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg hadde svangerskapsforgiftning på førstemann. Gikk til ganske hyppige kontroller på både nr 2 og 3, og gjør det nå også på nr 4. Var til legen når jeg var 6 uker på vei. Skal på ultralyd når jeg er 9 uker og tilbake til legen i uke 10. Regner med jeg kommer til å gå til legen ca hver 4 uke til å begynne med også tettere når jeg kommer lengre ut i svangerskapet. Hadde morkakeløsning på nr 3, det er også en av grunnene til at jeg får tidlig ultralyd. Så du kommer sikkert til å bli fulgt opp tettere enn andre flergangsfødende som ikke har hatt HELLP. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Baby4påvei!!

Håper jeg får tettere oppfølgning enn sist ja, for jeg kommer til å være småbekymret for evnt ny forgiftning som evnt kommer tidligere enn sist..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...