Gå til innhold

Svigermor ( og Pappa) liker ikke navnet vi har valgt...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi ønsker oss Sigyn som navn på jentungen. Dette kunne vi merke ikke var særlig populært. Derimot var vårt alternativ 2. svært godt likt: SIgrid.

Hva synes dere, blir litt trassig og, vil jo virkelig ikke bli styrt, men det er jo en veldig viktig avgjørelse.... og vil jo ikke at trass skal avgjøre saken heller.

Hva liker dere best Sigyn eller Sigrid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt klart sigrid :-)

men, når det er sagt: velg det DERE vil! min familie hoppa heller ikke i taket av glede over navnet vi valgte, men nå (6 uker senere) syns de det er det fineste navnet snuppa kunne fått, og at det passer på en prikk :-) Så det er ungen som skaper navnet, og ikke omvendt! Heldigvis...

Så stol på dere selv!

..og prøv dere evt. fram? Hva syns dere kjennes best å si til henne når dere snakker med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de ville jeg valgt Sigrid. Sigyn ble litt "vanskelig" å si på en måte..

Men det er jo viktig at dere velger det navnet dere liker best selv, ikke la andre avgjøre!

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg så navnet Sigyn trodde jeg faktisk at det var en trykkleif ute og gikk, og at y og n feilaktig hadde byttet plass. Jeg hadde aldri sett navnet før, og for meg er det fremmed, og derfor har jeg ingen assosiasjoner til det. Sigrid, derimot er for meg et godt navn, og ett av dem vi hadde på vår egen liste.

MEN, det er deres barn, og dere skal ikke la dere styre av deres foreldre igjen --- samtidig som jeg skjønner at det kanskje er ubehagelig å gå imot siden en fra hver side har uttrykt seg så klart. Diskuter det grundig, dere som er foreldre til barnet, og vurder nøye om dere skal gå for deres førstevalg, eller velge en kompromissløsning. Men husk, la dette være DERES EGEN avgjørelse! Kommer det flere meldinger fra de samme personene, så bare si noe sånt som: "Takk, vi har allerede oppfattet budskapet ditt, men det er vårt barn og vår avgjørelse! Dere skal få høre hva barnet skal hete når vi har bestemt oss! "

Lykke til med navnevalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal dere bestemme selv, og de alle kommer til å bli vant med det navnet dere velgerr, og den lille personen som bærer navnet vil gi dem gode assiasjoner til det etterhvert.

Mange som må trosse en eller flere i familien.

Men Sigyn er et utrolig spesielt navn, og det er viktig å tenke på barnet som skal leve med navnet. Holder ikke alltid at foreldre synes at navnet er fint eller kult. Vi tenkte på hvordan folk ville reagere/hvordan det ville føles å presantere seg som xxx(navnet)xx.

Og om navnet må staves hver gang noen skal notere det....

Vet ikke hvor vanlig Sigyn er der dere bor, men tror jeg personlig ville gått for Sigrid her.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv et navn jeg må drive og stave for folk hele tiden, og det er forbanna irriterende. Like irriterende er det å få navnet mitt skrevet feil alle mulige steder.

Skjønner at mange vil ha spesielle navn, jeg synes det har tatt litt overhånd. Tenk litt på den praktiske delen av det også. Men jeg synes ikke du skal ta hensyn til hva andre synes om navnet, bare tenk på litt forskjellige situasjoner med navnet. Jeg vil i alle fall gi barnet mitt et navn som ikke må staves hver gang man møter nye mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med og vente litt og se hvem som kommer også.. før den endelige beslutningen tas..

hva andre mener er somregel ikke noe problem.. de venner seg til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da jeg leste det første gangen, uttalte jeg det Siggen (=sigaretten). Jeg synes definitivt Sigrid var penest, men når alt kommer til alt, er det dere som skal være fornøyd med navnevalget. Ikke ta noe andre synes er penest, da kommer dere bare til å angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et argument for at man bør holde navnet for seg selv inntil barnet er født! Mindre sannsynlig at noen slenger dritt om navnet når det er et lite menneske de kjenner som bærer navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte heller ikke Sigyn, vet ikke hvorfor. Falt bare ikke i smak.

Men, når det er sagt, det er bare dere som skal avgjøre dette. Hverken besteforeldre eller andre bekjente. Dere tar det navnet dere liker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt Sigyn først, trodde også det skulle være signy..Hadde gått for sigrid. Men, nå er det ikke jeg som bestemmer det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er Sigyn navnet på et lite oljefelt i Nordsjøen, ikke så langt fra Sleipner plattformen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI..ikke pent , ikke noe fint med det...eller jo, vist du bytter om litt på bokstavene..da får du Signy, og det er fint!

Holder side med far og svigermor......

glad jeg ikke heter noe slikt..for å si det på en slik måte....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Forferdelig kjedelig for jenta å måtte forklare navnet/stavemåten til alt og alle hele tiden. Lurere å velge noe som er greit. Sigrid er i så måte litt mer praktisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigyn er en av mine favoritter!! Flott, sterkt men likevel mykt, norrønt, og ikke så vanlig som sigrid. Gå for det! Besteforeldrene venner seg fort til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for siste innlegg madeira!

Vi har streva, men finn framleis ikkje noko betre, for oss altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Naa er verken Sigrid eller Sigyn helt min stil naar det kommer til navn... Men ville definitift valgt Sigrid av de to alternativene. Sigyn er veldig uvanlig, og jeg tenkte forst at det var et gammelt etternavn, eller en gammelt guttenavn.... Jeg tror det kan vaere svaert uheldig aa ha et navn som man hele tiden maa stave....

Men, dere bestemmer... Jeg ville isaafall lagt til et til navn som er litt mer uvanlig, slik at barnet i hvert fall kan bestemme selv... Er ikke alltid like morsomt aa ha et alt for spesielt navn...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...