Gå til innhold

Hva er dette tegn på?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har fått konstatert bekkenløsning, det begynte i det ene benet og korsryggen, og neders forann.

så ble det videre begge bena og veeeeeeeeeeeeeeldig vondt forann og tror nesten korsryggen skal dette ned jeg, det verker og verker, så nå har jeg begynt på krykker.

det som du har høres akkurat ut som bekkenløsning, ta det med ro, det blir bare værre og værre, det har mitt blitt iallefall:(

lethiglad: Jeg fikk konstantert bekkenløsning i uke 13............. Jeg også var på krykker forrige helg, men jeg har gått til akupunktur (hos fysioterapauten min) og når jeg i tilleg jobber 40% bare er jeg blitt utrolig mye bedre......

Lykke til alle sammen!

Hei.

Dette høres ut som bekkenløsning, ja, noe som i og for seg er normalt. Noen merker det bedre enn andre, og det er også de som ikke har smerter i det hele tatt. Jeg har selv fått konstatert bekkenløsning, og det starta i setemuskulaturen og gjorde det vanskelig å gå, sitte, ligge og stå lenge av gangen. Det første jeg gjorde var å kjøpe meg skikkelige joggesko med hel gelesåle (de kosta meg 1700 kroner og er virkelig verdt det!!!). Deretter starta jeg behandling med akupunktur. Det har gjort at smertene har blitt merkbart mindre. Jeg skal også få oppfølgning av en kiropraktor som har spesialisert seg på bekkenløsning.

Mange kom med det rådet at jeg måtte begynne å gå ofte og mye for å redusere smertene. Dette er ikke riktig. Det riktigste av deg er å gjøre det kroppen føler for. Stress, uansett hva det skyldes, er med på å bidra til smerter. Samme bevegelse over lengre tid det samme. Føler man seg sliten i ryggen, skal man flate ut og ligge litt med jevne mellomrom. La mannen din ta sin del av husarbeidet, ettersom gulvvask og støvsuging er bevegelser som ikke er særlig bra når man har bekkenløsning. Dersom du har barn fra før som krever sitt, bør du redusere på annet arbeid som gjør at du blir sliten. Dette er min oppskrift for et bedre liv med bekkenløsning, og for meg har det virket veldig bra. Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...