Gå til innhold

Jeg lusker meg inn her og spør dere, for dere er nå over 1 trimester... Please svar en lei gravid.... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 11 nå. Nårtid ble dere helt bra av kvalme og andre dumme ting som var i 1 trimester?

Kan dere spise som før dere var gravide? Blir dere fort slitne? Jeg husker ikke så mye ang dette fra de andre gangene jeg var gravid.

Men er dere helt fine nå i andre trimester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. Æ va kvalm litt lenger enn bare 1.trimester, men e nuh 20 uka på vei å i storform. D æ slit mest m e at kondisjon e litt dåli, så d e litt tungt. Klart nesten itj å rør mæ der tre første månan uten å kast opp. Men ellers e æ i fin form. Spise stort sett som før, prøve å få i mæ minner sukker å meir frukt å grønt. Jobbe å som før uten problema så d bli nok bra t dæ å snart:)

Skrevet

hei, min kvalme ga seg i uke 13, og jeg får i meg nok av mat nå, har hatt en faste periode og nå er den over. er fortsatt like hekta på frukt, men ting jeg ikke klarte kan jeg nå klare å presse ned, men ikke alt...

Slik som feks smeltet ost går til tider, men klarer fremdeles ikke biff(og jeg som egentlig elsker biff)...var veldig sliten og trøtt de første månedene, men dette gav seg jevnt over med kvalmen, men jeg klarer ikke sove lenge eller sitte lenge oppe, er stolt hvis jeg klarer å holde meg våken til 3 :P

er ikke mer sliten enn vanlig, men har fått mye vann i kroppen så det gjør ting litt mer komplisert, og det å bøye seg er ikke like lett lenger, ikke nødvendigvis for at det er tungt men smerter i lysken...ikke noe farlige greier ;)

jeg hadde begynnelse på bekkenløsning sist jeg var hos legen, men har ikke kjent noen plager siden da, ikke alle får det heller.

Håper du fant noen nyttige svar i denne røra her :P

Skrevet

Takk for svar!! :)

Jeg mins at jeg ble bra i 2 trimester med mine to gutter. Men da var jeg langt i fra så dårlig som jeg er nå. Nå tar jeg akupunktur mot kvalmen, så den er borte. Men jeg må spise og hvis jeg blir sliten så komme kvalmen tilbake.

Og det er slitsom i det store og hele....

Får håpe jeg blir bra av dette innen neste helg, da skal vi på en 2 ukers ferie....

Da går jeg inn i min 13 uke....

Skrevet

Kvalmen var intens de første 12 ukene, så roet det seg. Er i uke 16 nå, og har kun mild kvalme om morgenen, og når det er lenge siden jeg har spist.

Er trøtt fremdeles, men ikke like trøtt.

Matlysten går litt opp og ned, noen dager storsulten, andre dager har jeg ikke lyst til å spise noe som helst, det smaker liksom ikke noe..

Skrevet

Da er det håp for meg og da... :)

Kan ikke huske tilbake med gru på de andre svangerskapene, så da må jeg ha blitt bedre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...