Gå til innhold

November: Jern


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som tar jern?

Normal skal man jo ikke under 12 men hva gjelder hos oss gravide som jo har et høyere blod volum ?

Hva var verdien da dere begynte med jern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

æ veit itj helt kor lavt vi kan gå, men dæm flestan får vel beskjed av jordmor/doktor om når ein bør bynn å ta. Æ had 13 når æ va litt uti svangerskapet å jordmor sa at æ mest sannsynlig slapp å ta nå jern, men æ kun ta ein vitamin-tablett som inneholdt litt jern for å vær sikker. Den hete spektro m/jern å fås kjøpt i helsekost-forretningan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg ikke noe av... jerninnholdet skal være mellom 10 og hundre eller rundt der... Jeg hadde 23 og jordmor reagerte på att det var lavt..så jeg tar kosttilskudd med jern + to-tre jerntabletter av type Hemofer... Denne er super fordi den ikke går utråver magne..gjør den verken hard eller motsatt....=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med blodprosent på ca 12 og den har sunket til ca 11. Jordmor sa at under 10 er lite. Hun sa også at dersom man har et jernlager (dette finner man ut ved å se på de første blodprøvene som ble tatt hos legen) på over 60, så skal man ikke ta jerntilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg begynte med jern denne uken da jeg fikk brev i posten av legen min at jeg hadde lav blodprosent. Begynt på Hemojern. Skal vist ikke gå så mye utover magen det.. Men jeg vet ikke hvor lav blodprosenten var da.. Skal ta jern i 4 uker også ha opphold i 2 uker for så å ta ny blodprøve for å se om det har hatt noen virkning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...