SOMMER :) Skrevet 2. juli 2006 #1 Del Skrevet 2. juli 2006 holder de skjeen selv? jeg har faktisk ikke prøvd å la tullemor holde skjeen med mat på, men tror alt hadde falt av lenge før munnen. :-) men kanskje vi skal prøve snart.. hun får skorpen på brødet som hun spiser, men brød med pålegg kliner hun så mye med at det bare blir smuler før den når munnen. så derfor kompromisser vi med at hun holder skorpen og jeg holder brødet... :-) hvordan gjør dere det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
r r r Skrevet 2. juli 2006 #2 Del Skrevet 2. juli 2006 Mini har ganske bra kontroll. Hun spiser brødbiter og fruktbiter selv. Det har hun kunnet i et par mnd. Storebror kunne også det tidlig så derfor lot jeg henne forsøke enda tidligere! Skjeen fikk hun prøve for et par uker siden. Og til min store overraskelse hadde hun god kontroll. Så nå spiser hun ofte litt med skje. Jeg er overrasket fordi storebror han nærmet seg 2 år før han taklet skjeen! Litt forskjell på disse ungene ja. Og hun drikker av vanlig glass til maten. Det går helt fint at hun styrer det selv. Hender noen ganger at hun søler litt i fanget sitt. Før var det mer at hun helte glasset før det nådde munnen, nå er det mer at hun tømmer litt fortere enn hun klarer å svelge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lane- Skrevet 2. juli 2006 #3 Del Skrevet 2. juli 2006 Lillemor spiser brødbiter og fruktbiter selv. Dette har hun gjort i noen måneder. Av og til spiser hun med skje også, men det er 50-50 om maten havner i munnen eller på gulvet. Styrer skjeen godt så vist hun er sulten går det rett i munnen. Ser litt an hva hun har på seg før hun får prøve Ho drikker IKKE av kopp.. Her er det tutkopp,ja. Di gangene hun har kommet seg frem til et glass på bordet før meg, ja da er det full klesskift. Ho hiver glasset til munnen.. Nam nam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. juli 2006 #4 Del Skrevet 3. juli 2006 Snuppa her skal på død og liv spise alt utenom grøt selv... Men hun bruker henda, og ikke skje. Den kaster vi på gulvet for det meste. Har prøvd den et par ganger, men det er det liksom. Men å spise er hun veldig flink til, men bare villet gjøre det selv siden hun var få mnd, og har fått lov. Drikke selv er håpløst. Før ville hun ligge på matta si og drikke melk, men ikke vann. Klarer ikke løfte koppen (tutekopp) høyt nok, så må ha hjelp der. Vanlig kopp er bare søl føler jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
r r r Skrevet 3. juli 2006 #5 Del Skrevet 3. juli 2006 Du må ikke finne på å gi en vanlig kopp - den kan nemlig holdes i bare en hånd! Og håndleddet er litt lealaust slik at koppen vingler hit og dit og slikt blir det bare søl av! Et glass derimot må holdes med begge hender og da er det lettere å ha kontroll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fox`y Skrevet 4. juli 2006 #6 Del Skrevet 4. juli 2006 poden her er veldig skeptisk til mat han. nekter å prøve brødskive,8 mnd og 1 års middag,ikke spiser han fruktbiter heller.alt må være finmoset. har prøvd at han skal få spise selv men han putter ingenting i munnen,han kaster d kunn i gulvet. så her gir jeg grøt,middag og kvelds.han får jo prøve,men er ikke intresert. drikker av tutekopp da!! så synes han er flink jeg.han får også holde en egen sje når jeg gir mat så da er han stor fornøyd.=O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå