Anonym bruker Skrevet 1. juli 2006 #1 Skrevet 1. juli 2006 Hei.jeg har en baby på 7 uker.han har tydligvis funnet seg en godsie så snur hode dit hele tia.ligger også med hode vendt dit når sover.så er derfor blitt flatere på den siden enn andre.helsesøster har sagt må prøv få han til å snu på andre sia men det er ikke enkelt..noen som har opplevd det samme? retter det seg? har fått time til fysioterapaut
mamman til Håkon Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 Min første ble føst med dette poblemet. Vi gikk til fysioterapaut fra han var ca. 4 uker og til han var bra når han var 8 mnd. Vi måtte trene han hver dag og passe på at han også lå med hodet til den andre siden. Slik at nakken ble tøyd slik det var lettere og behaglig å ligge på begge sider til slutt. Var litt masete og ble litt lei til tider med alt rundt dette, men kom inn i en rutine på det. Vi holdt han med magen ned litt fra oss og lot han prøve å holde hodet selv og trene opp musklene. Og vi måtte bikke han litt over slik han fikk trene. Og snu hode når han hadde sovnet. Men alt dette får dere fint forklart og vist hos fysioterapauten. Etter 8 mnd. var han helt fin.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 ok...så hodet rettet seg igjen da...at det ble mere rundt igjen?
1....2.....3 Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 Gutten min , som nå er 4 år, og har helt normal hodeform, var skikkelig skjev en stund....men som sagt han ser helt normal ut nå;-)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 ok..hm..er litt beskymret for dette.hver gang jeg snur hode hans fyker d tilbake igjen.må nesten bygge under med noe så han ikke skal få til å snu det..virker ikke som han er stiv på andre siden eller for hender han snur hodet dit. virker som han bare har funnet seg en "vane" side
mamman til Håkon Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Vi fikk opplyst dette med skevheten i nakken og at han da hadde denne ene favoritt siden på sykehuset. Så fra dag 3 var vi nøye med å følge med at han lå ca. likemye på hver side. Hodet er helt fint i dag.
-Juno- Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 Ja måtte stimulere datteren min slik at hun ville snu seg til den andre siden, måtte bygge opp slik at hun la seg på andre siden, jobbet fælt med det hver dag fra hun var kanskje 4-6 uker ca, til hun var 6 mnd. Gikk til fysioterapaut, men hun trengte ikke gjøre annet enn å se på henne, og si meg hva jeg skulle gjøre. Nå er hun kjempe fin i hodet, ikke noe skjev i det hele tatt! Så hvis du gjør det du får beskjed om av fysioterapauten, og har tålmodighet, blir nok gutten din fin igjen skal du se:-)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #9 Skrevet 4. juli 2006 Det er ihvertfall veldig bra at helsesøster passer på. Det er veldig viktig å få gutten til å snu seg til begge sider. Mine foreldre passet ikke på dette og jeg ble skikkelig skjev og måtte operere før jeg begynte på skolen. Har selv en liten som også fant sin favoritt side. Fysioterapauten vår anbefalte å legge han mellom to spesielle skum gummi puter slik at han kunne ligge på siden. Annen hver gang på hver side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå