Gå til innhold

kan man gi eggeplomme til en baby på 5 mnd?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en gutt på 5mnd, men har ikke gitt ham eggeplomme ennå.

Men svigerinne min har gitt hennes sønn på 6mnd eggeplomme og han er like fine:)

Vil kansje bare gitt ham en liten smaksprøve først, så lenge han er ikke allergi så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel vært litt forsiktig med sånt ja. Aldri hørt om å gi eggeplomme til babyer jeg!

Gutten min reagerer faktisk på at jeg spiser egg, fant jeg ut en dag. Så til han ville ikke dette vært så lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sundt er det sikkert, men ikke til en baby! Masse allergener i både eggehvite og eggeplomme. Dette bør man absolutt være forsiktig med. Masse andre sunne alternativ til babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som man bør vente med melkeprodukter og fisk, bør man vente med egg til rundt året. Dette for å redusere faren for å utvikle allergi....

Og egg er sikkert sunt det, men folk som har høyt kolestrolnivå skla jo unngå eggeplomme vel? Så eggeplomme er ikke det jeg tenker på å fore en baby med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...

Tull!!! Eggeplomme kan du fint gi bebisen din. Selv var eggeplomme det første vesla fikk introdusert, vel og merke i småååå mengder til å begynne med. Gi eggeplommen men ikke hvitten. Eggeplommen inneholder ALT man trenger av næringsstoffer så å di i tillegg til sunt fett og det gode kolesterolet. Egg, kjøtt, fisk, kraft, innmat, bær, grønnsaker, og gode oljer som kokkos og olivenolje er set mennesker er tilpasset å spise! Så egg er ingen fare, bare vær litt forsiktig med hvitten, til ca 1 år verfall:) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt kan babyen få eggeplomme!

Det med å utsette allergener til de er rundt året er bare tull og en gammel myte.

Nyere forskning sier at flest mulig allergener bør innføres mens barnet får morsmelk, uavhengig av alder.

Eggeplomme er veldig næringsrikt for babyer!

Anonymous poster hash: c5c5f...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får han både plomme og hvitten, fikk selvsagt bare en smakebit til å begynne med men siden han ikke reagerte får han egg innimellom, fikk vel første gang når han var rundt 7 måneder etter at helsesøster sa d bare var å gi både fisk og egg:)

Han synes egg er veldig godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...