Gå til innhold

Bilferie med baby på 6 uker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen med erfaring..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok helt fint. Ha henne i bilstol og kjør når hun sover. Det blir uansett mange nok stopp for henne i og med at hun må ha mat ganske ofte. og bleieskift. God ferie.

Skrevet

Hvor mye tenker dere å kjøre hver dag? Husk at hun ikke bør ligge for lenge i stolen. Kommer selvfølgelig an på hva slags stol dere har også, kan være stor forskjell på dem (og setet i bilen også). Sitter hun nærmest, eller blir hun nesten liggende?

Hildemamma

Skrevet

en baby trenger mye ro, noe jeg tror blir vanskelig på bilferie

Skrevet

bør iallefall ha masse stopp..fikk beskjed på helsestasjonen at babyen ikke skulle sitte i bil stolen mer enn 30 min...kanskje en time innimellom sa hun....

Skrevet

Nei herregud, en baby på 6 uker sover ganske mye og da er det ok å sove i bilstolen. Det er utrolig mye hysteri her inne altså. Det er snakk om en bilferie. Gullet skal da ikke bo i den stolen! Så lenge de kjører og har har sunn fornuft med hensyn til pauser og lignende så er det ingen problem. Ofte pauser selvfølgelig. Og de små sier faktisk ifra hvis det blir ubehagelig!

Skrevet

Er du den samme som har sagt det er mye hysteri her inne i minst 3 svar i kveld?? Da blir den frasen litt slitt liksom:-)

Skrevet

Vi har bag med nett over.Tenkte det var best siden hun er så liten å vi skal kjøre langt.(bodø-drammen) Blir å legge opp turen etter henne..å kjøre mens hun sover.

Hun tar ikke smokken,så må prøve og venne henne til det før vi kjører..

Skrevet

Nei, bare to.hehe.

Skrevet

vi tok lørdagstur til bodø (fra mo) å byttet mellom stol og bag med nett.. vil ikke skremme dere, men han ble veldi lei bare på den turen å det ble nok likevell for mye ligging i bagen for etter det fikk han helt panikk så snart nettet kom over han så nå bruker vi bare bilstolen når vi skal ut å kjøre.

Jeg tror egentlig ikke at man skal høre på hva andre har slags erfaringer, for du er den eneste som kjenner ditt barn å vet hvordan h*n reagerer, hvor mye h*n sover å hva h*n krever når h*n er våken.

Ønsker dere i allefall masse lykke til, tror egetnlig ikke det er noe problem - folk har kjørt med barn i bilen i alle år å reiser jorda rundt med dem ;)

Skrevet

Vi fikk beskjed både på helsestajonen og av forhandleren av bilstolen vi bruker om at det var bare tull det at babyene ikke skulle sitte lenger enn 30 min.(Jeg hadde lært 15 min men...)

De små gir beskjed om det blir ubehagelig,selv om de sitter ganske oppreist i bilstolen,skal beltene strammes så mye som overhodet mulig (pga trafikksikkerheten).

Og dette er med på å holde babyen oppe slik at den ikke belaster ryggen så mye...

Selvfølgelig må man ha mye pauser,og legge opp reisen etter babyen,men h*n sier ifra selv også om det er vondt og sitte!

GOD TUR!

Skrevet

Kjenner noen som dro på bilferie fra Stockholm til Roma når baby var 2-3 mnd.

Skrevet

Vi reiste 150 mil en vei da minsten var 8 uker gml. i jula i fjor.

Han skulle doepes i Nord karolina 1.juledag, og det gikk kjempefint, det!

Naa stoppet vi jo en del, og jeg satt bak sammen med han og (ja, gi meg pepper naa ;oP) ammet han mens mannen min kjoerte.

Jeg maa legge til at han var fastspent i setet sitt. Det var bare jeg som strakk meg litt over, kan man si, - og slengte over puppen (strekkbar pupp!hehe) naar han ble veldig sinna og maatte ha mat naar det ikke var mulig aa stoppe. (ikke alle steder man kan bare stoppe paa amerikanske "interstater"!)

Han sov veldig mye paa den turen. Var ikke noe jeg ser tilbake paa som et mareritt iallefall.

Skrevet

Hehe.. må bare le litt Northernlights

Ser for meg at du "slenger" ut puppen.. Har du utrullbare pupper? =)

Skrevet

vi reiste med veslemor i fjor sommer da hun var ca 6 uker. hun lå også i bagnett. hadde det godt og sov masse eller lå og så på lyset... :-) stoppet stort sett når hun ville ha mat- og det er jo ganske ofte når de er så små.

hvis det er veldig varmt vil jeg anbefale å ikke kjøre midt på dagen. da vi skulle hjem var det varmt og så ble vi stående i en lang, stillestående kø. ikke moro! men tullemor klagde ikke så det var kanskje værst for foreldrene.. :-)

god tur og kos dere masse på bilferie!

Skrevet

Jeg fikk beskjed på HS at det var ikke noe problem å sitte i bilstolen strekningen Oslo - Bergen.

Jeg kjørte når vesla var 6 uker og det gikk helt fint. Hun sov hele veien og vi stoppet ca hver 3. time for mat.

Synes nesten det er enklere å kjøre med en sånn liten enn når de blir litt større.

Selv om hun sitter i setet så er jo setet slik at hun på en måte "ligger" likevel.

Skrevet

Ja, veldig utrullbare!

:-D

trenger ikke BH engang, for her slenges de over ryggen!

Ser litt stor ut over skuldrene, men pytt pytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...