Gå til innhold

Juni: om å ha de små i sola...

Anbefalte innlegg

...jeg elsker å sole meg og være ute når det er sol og sommer....

MEN: jeg synes det er litt vanskelig å være ute med MAthias når sola steiker... Smører han, har på han tynne klær som dekker nesten hele kroppen og han er mest mulig i skyggen...men likevel blir det mest til at han blir sittende i vogna for å ha han i skyggen...

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5525640-juni-om-%C3%A5-ha-de-sm%C3%A5-i-sola/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker heller ikke at Sebastian er i direkte sol, i hvert fall ikke i de varmeste/mest skadelige timene mitt på dagen. Nå er vi så heldige at sannkassen ligger i nesten skygge av store treer om ettermiddagen, så der kan han kose seg. Jeg er ikke et 'solmenneske' selv så det passer også meg fint å være i skyggen, men pappaen elsker solen. Er vi ute på tur, så smører vi ham, har lett tøy på og en solhatt. Prøver å holde ham i skygge, men hvis han er på jorden er det jo litt vanskelig å forklare ham at han kun må være i eks. en parasolls skygge :)

syns det er litt vanskelig å vite hvor mye sol de tåler nå og hvor lenge de kan være i sola. Selv elsker jeg å sole meg men ikke så lett når man har barn. jeg har Marcus under parasoll det meste av dagen, men noe sol får han på seg. jeg er flink til å smøre han ofte med høy faktor og han har solhatt på seg.

men på en annen side må de jo få litt sol på kroppen slik at de opparbeider seg pigmenter. neste sommer er det vel håpløst å holde de i skyggen. så litt bar overkropp i løpet av dagen har jeg på Marcus..:)

han har ikke blitt solbrent hittil!!

Jeg er også veldig glad i sola, så Thea smøres godt med solkrem, og så har hun heldekkende klær fra topp til tå. Tynne bomullsklær og solhatt. Det har gått fint hittil.

Siden hun er "selvgående", er det ikke mulig å sette henne under en parasoll, for der blir hun ikke. Men hun tusler rundt på terrassen og litt inn. Jeg får ikke solt meg på vanligmåten, men tusler rundt henne i bikini. Sånn får det bli i år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...