Gå til innhold

August: lavt stoffskifte

Anbefalte innlegg

Jeg har fått konstantert lavt stoffskifte etter jeg ble gravid. Jeg er i uke 33.Lurer på om :

det er skadelig for fosteret

om det normaliserer seg etter graviditet

om det er derfor jeg har lagt på meg 22kg uten noen særlig kost endringer

og om jeg burde ta medisiner.

Jeg er veldig trøtt, slapp, irritabel, masse vann i kroppen....

Har også 2+ protein i urin....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5525502-august-lavt-stoffskifte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Hei å gratulere med baby snart:)

Jeg er i uke 35, termin 25. august.

Jeg ble født med lavt stoffskifte å har alltid vert en litt krafti jente. Har lagt på meg snart 20 kilo fra jeg ble gravid, men det er ingen som ser det på meg, kansje no i slutten, litt pløsete i ansiktet, men ikke ellers...hmm...ganske rart igrunn. Men men..Det e folk som sir til meg at jeg ikke har lagt på meg. men kjenner selvølgeli at det ikke bare en det som er i magen som vokser:)hehe

Før jeg ble gravid tok jeg 10 levaxin(stoffskiftemedisin) i uken. etter, har jeg fått lavere stoffskifte å måtte økt dosen min med 3 tabletter ukentlig.

jeg har også protein i urin, men legen/jordmor sa det var helt vanli, for det var ikke tegn til urinveisinfeksjon. Du bør ta medisin når du har lavt stoffskifte, om du ikke gjør det fatter jeg ikke hvordan du kommer deg gjennom ukene, man blir jo helt slapp å maktesløs?kanskje det er derfor du har lagt på deg?du blir slapp å ikke orker å mosjonere?

Levaxin(stoffskiftemedisin) er ikke farlig for fosteret. tvert imot. Jeg synes det er veldi rart at ikke lege/jordmor har reagert på dette med stoffskiftet ditt, Gå til lege å snakk med han.

Lykke til..håper du fikk svar på noe av det du lurte på iallefall:)

klem gravid35.uke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...