Gå til innhold

Får mme og 1/2 porsjon grøt: Hvor ofte bør baby ha avføring?

Anbefalte innlegg

Hei!

Babyen vår får mme, og har i ca. 11 dager fått maisgrøt (4,5 mnd). Når han bare fikk mm, kunne det gå dager mellom hver avføring, men når han gikk over til mme ble det mer regelmessig, ca hver dag. Men nå etter at han har fått ca. en halv prosjon maisgrøt et par dager, har han ikke hatt avføring på 3 dager. Virker ikke plaget, men synes jeg har hørt at barn som får mme skal ha avføring oftere enn barn som bare får mm.

Noen som vet? Noen som har testet sviskesaft, og fungerte det? Hvor mye gir dere per dag?

Takk! :-)

Fortsetter under...

de som får mme skal ha avføring annen hver dag.. min har hatt avføring fra første dag vi begynte med grøt, og hatt hver dag.. før gikk det 3-4 dager mellom hver. Har fått mm og mme (1 flaske om kvelden).. men vi bruker havregrøten fra nestle

det jeg har hørt er at barn som får mme skal ha avføring hver dag, dette gjelder de som får kun mme i allefall... det får jenta mi, og hun er fire mnd, hun får ca 50-60 ml sviskesaft hver dag, og har regelmessig avf:) vi har også brukt malt, men det fungerte ikke i det hele tatt her... etter vi begynte med sviskesaft i stede, fiungerer alt som det skal! lykke til!!!

Tusen takk for bra svar! :-) Da har vi startet med en prøveporsjon med sviskesaft. Rett etterpå fyltes bleia opp, men det var nok tilfeldig, he he. Men "systemet" fungerer ihvertfall, og det er bra!

Takk, takk! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...