Anonym bruker Skrevet 1. juli 2006 #1 Del Skrevet 1. juli 2006 Hei! Har ett barn på 16 mnd. Hun er så aktiv at jeg og mannen min lurer på om dette er normalt. JEg vet barn er forskjellige, men hun er i bevegelse fra morgen til kveld og sover bare 1/2 til 45 min om dagen (i barnehagen sover hun opp til 2 timer om dagen). Hjemme vil hun ha oppmerksomhet stort sett hele tiden, være med på alt, teste alt, sjekke ut alt....Det er selvfølgelig kjempe bra at hun er så interessert, men også vanvittig slitsomt. Er det andre som har det sånn? Hvor tidlig kan man se tegn på eventuelt hyperaktivitet? Takk for svar. Berit Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5525040-hyperaktivitet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2006 #2 Del Skrevet 1. juli 2006 Jeg har en liten gutt på 16 mnd som er fryktelig aktiv, nysgjerrig og skal prøvde det meste. Det er adhd i familien til sambo og jeg er bekymret for at det kan være det. Men fikk høre at adhd barn gjerne ikke sov om natten og spiste lite og slike ting, men gutten sover som en stein 12-14 timer hver natt og han spiser kjempegodt. Vet ikke hvor tidlig man kan finne ut om de er hyperaktiv. Vet jo også at det er stor forskjell på barn, men syns gutten min er 10 ganger mer aktiv enn alle andre barn som vi kjenner på hans alder. Han har vært slik en stund nå. I tillegg ser det ut som han blir så ivrig til tider at han rett og slett blir litt voldsom (slår og slikt). Men om du er bekymret for datteren din så kan du jo kanskje høre med helsesøsteren din ang hyperaktivitet. Jeg for min del håper at han "bare" er aktiv og ikke har adhd:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5525040-hyperaktivitet/#findComment-5525108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå