Gå til innhold

Dette sp har sikkert blitt stilt 100 ganger her men....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjente vel de f0rste *boblene* rundt uke 15 tror jeg, og mitt f0rste ordentlige spark var vel i uke 18 :) Naa kjenner jeg liv der nede hver dag og det er saa godt aa faa bekreftet av den snurrer rundt der inne :D Er forresten ogsaa f0rstegangs :)

Jeg kjente slik svak liv i fra ca uke 13... selv om det ikke er vanlig før litt senere. Blir gøy når du kjenner at de blir sterkere etterhvert. er nå i uke 26 og krabaten er svært aktiv og sparker kraftig hver dag :-)

Heisann Iselin.

Jeg tror ikke jeg kjente noe før i uke 18 jeg, men det var ikke hver dag, kanskje 1-2 ggr i uka. Så det er jo ikke alltid så lett og vite om det er det man kjenner...

Nå er jeg i uke 22 og nå kjenner jeg hver dag, mange ggr om dagen. Det har jeg gjort i nesten 2 uker nå.

Så det er bare til å ha litt tålmodighet, så er det ikke så lenge til du kjenner noe heller :o)

hei hei, like koselig å svare på hver gang...

Jeg kjente tidlig bevegelser fra den lille...kjente bobling i magen lenge før jeg kjente den første bevegelsen som var så tydelig at jeg var sikker...jeg ville ikke gå rudt å si at jeg hadde kjent henne også hadde jeg ikke det, hvis du forstår, så jeg ventet helt til jeg var sikker og da var jeg i uke 15 når den tydelige bevegelsen kom.

kjente henne utenfra i uke 18 og pappa'n kjente et klart og tydelig spark fra henne i uke 23, og nå kjenner han det daglig :)er nå i uke 24, snart 25

så fort tiden går :P

boblingen startet som sagt veldig tidlig hos meg, og da jeg var på ul sa legen at alt lå tilrette for at jeg skulle kjenne bevegelser tidlig, og det gjorde jeg jo....kjenn etter og vær tålmodig, jeg kjente bevegelser når jeg la meg ned, kanskje fordi hun våknet da, slik som nå blir sparkene nesten litt "sinte" når jeg legger meg ned ;)

Synes også det er like koselig å svare på hver gang....;) Er førstegangs å kjente "lemus" i uke 13...så gikk det ett par uker og etter uke 15 har jeg både kjent og sett dunkene hver dag... Er i uke 21 nå..og det er en livlig liten krabat jeg bærer på...;) Kommer ikke på å ha kjent noe bobling..annet enn ekrem rumling til tider..neo som også tyder på aktivitet... Har noe med hvordan livmoren ligger...Er iallefall kjempemoro å ligge å se magen bule ut ...Hehe...Beste underholdning som finnes ...Selfølgelig...*Smile*;) Hos meg er det mest liv når jeg legger meg nedpå....Ligg musestille å kjenn etter...jeg var ikke i tvil første gang....=) Nurket mitt liker heller ikke å være i ro...Mye gøyere når mamma går rundt...;)

Annonse

1. gang kjente jeg liv i uke 14. Det tok gjerne noen dager mellom hver "boble", det ble mer regelmessig fra ca uke 18. Denne gangen kjente jeg uke 13. Det varierer veeeldig fra person til person, jordmora mi ga meg litt forklaring på hvorfor. Det avhenger blant annet av disse faktorene:

- framoverliggende/bakoverliggende livmor

- plassering av morkake

- barnets leie

- mengde fostervann

- ditt eget mageinnhold

Så det er ikke umulig å kjenne liv tidlig, men det er heller ikke noe å bekymre seg for om man ikke kjenner noe før halvveis i svangerskapet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...