Gå til innhold

Til dere som er plaget med kvalme...


lillemus meg ;o)

Anbefalte innlegg

...hva klarer dere å få i dere egentlig? Og er det noe dere absolutt ikke klarer å putte i munnen?

 

Jeg klarer ikke brød, så sverger til rugsprø. Har også problemer med pålegg. Klarer å spise sånn "god dag frokostblanding" da, men uten melk...

 

Jeg klarer ikke mat som er veldig krydra, eller løk. I går kveld spiste jeg potetmos (oii, for en fredagskos, hehe), og nå har jeg nettopp spist bønner i tomatsaus.

 

Friske frukter som fersken, moreller og gulgrønne epler gjør godt, men banan er bare å glemme.

 

Jeg kaster ikke opp, heldigvis, men har av og til vanskelig for å prate eller åpne munnen, da det kjennes ut som jeg må brekke meg.

 

Vil gjerne høre hva som fungerer/ikke fungerer i matveien for dere andre kvalminger ;o)

 

Er forresten 7+3 med min første lille bolle ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikkje mykje som frister om dagene, men har funnet ut at dersom eg tvinger i meg noko mat - samma ka- med ca 2 timers mellomrom, så går kvalmen over. Men så må eg passe på å heile tida ete før kvalmen begynner igjen da... Så det blir til at eg ete så og sei heile dagen ;) huff.. men lite vel og bemerka. I motsetning til deg ete eg brød! Det er noko av det einaste eg orke. Men helst med pålegg som syltetøy, da det sklir lett ned. Pizza som eg vanligvis liker, orker eg ikkje tanken på, og lukta av kvitløk gjer meg kvalm, i stadenfor svolten. I mitt forrige svangerskap var det kun knekkebrød som fungerte, så eg trur nok det varierer litt, både frå person te person, og kanskje frå svangerskap te svangerskap. Er 9+ et elle anna på vei, og kvalmen har begynt å avta =) Forrige gang gjekk eg te veke 13 med å ve kvalm. Men tre bank i bordet.. hehe ;)

Har du forresten prøvd de tapini kjeksa? de synes eg e gode som mellommåltidssnacks.. Og den gode gamle twinings teen.. Og det som har vore kjempegodt for kvamen, er vannmelon!!

 

Ha ein fin lørdagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mye frukt og drikker mye vann.

Må passe på at magen ikke blir tom, for da er det ikke lett å få den rolig igjenn.

 

Trøsten er at det er verdt hver en kvalmebyge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dilla på frukt! Skjærer det opp i små biter, da er det mer overkommelig... Liker særlig eple og Mango.

Ellers drikker jeg mye, gjerne noe med bobler i. Hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg spiser mye frukt og gulrot. Også tar jeg ingefærtabletter, kjøpt på helsekost. Hjelper en del mot kvalmen. Fordelen er jo at jeg ikke har gått opp noe i vekt ennå. Er 8+6 på vei. Håper kvalmen går over snart. Lykke til med spisingen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar akupunktur mot kvalmen. Hjelper. Før så bare lå jeg rett ut, men nå så fungerer jeg i hverdagen.

Men jeg må spise for ellers så kommer kvalmen uansett.

Nå er jeg i uke 11 og må ikke spise hver 2 time, som jeg måtte fra uke 6 til 10.

Nå kan det gå opptil 4 timer... Heldigvis! For jeg er så lei av og spise..

Før jeg tok akupunktur så klarte jeg så vidt og presse i meg en skive med nugatti. Mens nå så klarer jeg å spise to skiver med gulost og syltetøy... :) Dermed kan jeg spise sjeldnere.

 

Men det er bare brød jeg spiser. Og middag så ofte jeg kan hos mamma!! Klarer ikke lage mat selv. Heldigvis så har mannen min jobbet overtid, så jeg har sluppet... :) Drar heller til mamma. Elsker poteter og saus. Før var ejg ikke så begeistret for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...