Gå til innhold

Trening


Lilah

Anbefalte innlegg

Har ikke vært særlig aktiv det siste halvåret, kun spaser turer.

Men nå har jeg kjøpt med sykkel, og syns det er kjempe artig! Akkurat vært på en 3 timers tur i skogen.

 

Er dette greit? Eller kan det bli litt mye, så det kan bli en fare for magen?

 

Er 5+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykling er bra trening. Ikke så mye belastning for bekkenet og bra mosjon...:) Bare kos deg med den nye sykkelen din du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha... Og hvordan skal jeg vite det da? Det med puls.

 

Takk for link til den siden! Nyttig ting å lese.. (Det ble nok en litt for lang sykkeltur i dag.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja, det kan du spørre om:-)

man kjenner det når man sykler som fks at pusten blir tyngre å går fortere... en fin ting er å ligge på ett sånt nivå at man kjenner at man godt kan ta i mere å at man ikke har meget høy puls.. man kan godt svette sant for det er bare sundt.. ligger man på nesten max puls skal man bør ikke ha mer enn 30 minutter trening og middels puls ca 45minutter..

 

-dette funker for meg..du kan prøve å dele opp andpusten/pulsen din opp i fire deler..den 1.delen er

1-25% det er fra hvilepuls til den pulsen du oppnår av å gå en normal til gange.

25-50% er den pulsen du oppnår fra normal gange-til rask gange.

50-75% er den pulsen du oppnår fra rask gange til rolig jogging(ikke spurte med jogge lett).

75-100% er den pulsen du oppnår fra lett jogging til rask jogging.

 

prøv å sammenlign det med syklinga om du klarer siden du sykler:-)

 

men du skal bare sykle masse..du kan jo øke tempoet i 5 minutter åsså sykle rolig igjen i 5 minutter! det er jo kjempebra trening! ikke meninga å komme med noen regler her eller noe, men jeg ville bare vise deg hvordan du kune tenke i forhold til dette med puls.. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på det som regner gitt, men meget gode råd! Så takk. Skal prøve tenke på det neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo kjøpe deg pulsklokke, trener med det hver gang jeg, det er genialt..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kom jo på, sånn i ettertid, om man ikke har trent med pulsklokke FØR man var gravid, så er man jo ikke sikker på hva max puls er, men tren så du føler at du egentlig kunne ha trent litt til når du er ferdig..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge bøker og legen skal du jo mer eller mindre kunne fortsette å trene og gjøre det du gjorde før graviditeten ble oppdaga, etterpå. Så sant formen tilsier det, og du ikke driver med risikosport. Jeg har holdt på med kicksbosking i over 10 år, og fikk beskjed om å stoppe med det umiddelbart nå, selv om jeg får det meste dømmer eller trener andre nå. Til og med bedriftsfotballen må jeg legge på hylla... *snufs* Drevet med fotball siden jeg var 6 år, 15-20 år med noen opphold. Så her er det skikkelig harda bud å bare se på når de andre spiller... :-) men man venner seg vel til det. tegne og male er jo kanskje moro.... hehehe... Pysete lege jeg har, mener at det her er risikofylte sportsgrener.. hehe. Er jo forsåvidt enig da.. men kriblinga er ikke det.. :-)

 

du finner nok ut hva balansen din er, treningen skal være å holde deg i form, ikke slite deg ut.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...