Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 1. juli 2006 #1 Del Skrevet 1. juli 2006 Skalldyr?? Skal på hytten til svigermor i dag og de har handlet inn reker og krabbe,de vet jo ikke at jeg er gravid ennå så derfor spør jeg dere- kan jeg trygt spise dette?? vil liksom ikke spise hvis det ikke er bra,å så må jeg finne på en grunn til at jeg ikke vil ha dette i dag !!! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaybeMe? Skrevet 1. juli 2006 #2 Del Skrevet 1. juli 2006 Reker er helt trygt å spise. Krabbe kan du også spise, men da bør du spise klørne, for det er visst noen stoffer som samler seg i kjøttet i skallet som ikke er så bra. Tror det er deler av innmaten i skallet som er trygt, men jeg er ikke helt sikker på hvilke. Sikkert noen andre som vet, ellers kan du søke på mattilsynets anbefalingssider eller noe. Kos deg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 1. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 1. juli 2006 tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemus meg ;o) Skrevet 1. juli 2006 #4 Del Skrevet 1. juli 2006 Har hørt at så lenge skalldyrene er ferske er det helt ufarlig å spise det ) Men tror også det stemmer at du bør holde deg til krabbeklør, og ikke det andre kjøttet. Heldigvis så er det jo også dette kjøttet som er best på krabben ;o) God middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 1. juli 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 1. juli 2006 helt sant men det er litt godt med klør blandet med "huset"... Mmm...gleder meg-sommer sol-kul på magen- og skalldyr !!! Hehe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøftesnuppa Skrevet 1. juli 2006 #6 Del Skrevet 1. juli 2006 for å si det litt mer konkret, det hvite kjøttet i krabben kan du spise. spis masse reker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 1. juli 2006 #7 Del Skrevet 1. juli 2006 du kan spise det hvite kjøttet i skallet ja, men ikke det brune greiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå