Gå til innhold

Syk av bekymringer


21.april

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg ble gravid for 10 uker siden har jeg bekymret meg konstant. Naa er jeg paa ferie i utlandet, og har bare lyst til aa reise hjem. Var paa UL i uke 8 og da kunne vi se liv. hadde derimot en liten blodansamling som de sa ville komme ut. Det har gjör den nä i form av brunlig utflod. Selv om jeg vet at dette ville skje, er jeg helt fra meg av engstelse.

 

Den siste uka har jeg ikke hatt saa vondt i puppene, og jeg har heller ikke värt kvalm. Derimot har jeg värt veldig trett. Har hele tiden hatt voksesmerter i magen, vondt i lysken, stikking i siden osv, men naa synes jeg det stikker mer paa midten og det bekymrer meg.

 

Huff. Ble mye klaging her....

 

Er det noen som kan tröste meg med aa si at dette er normalt. Har hatt en SA i uke 6 og vil jo helst ikke oppleve det igjen... Ferie er ikke like göy naar man er gravid:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mitt forrige svangerskap var som du beskriver inntil 2. trimester: det føltes som konstant PMS. men så i andre trimester forsvant plagene og jeg følte meg ikke gravid i det hele tatt frem til ca uke 20. Den gang syntes jeg selvsagt det var bekymringsfullt at alle tegn forsvant, men jeg trøstet meg med statistikken som sier det er mye tryggere etter 12. sv uke, og andre trimester ble en fin tid med mye overskudd.

Hvert svangerskap er jo forskjellig blir det sagt, men jeg tror det er godt håp om at ting blir bedre for deg om ikke så veldig lenge.

Nyt ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo desverre ikke noe man kan gjöre fra eller til. Har 2 uker igjen til 2.trimester men er omringet av kvinner som forteller om sine grusomme MA i alt fra 10- 18 uke.... Vil bare hjem.... Vet jo at verken smerter eller brunlig utflod i seg selv trenger ä bety noe, men at kvalmen og de ömme brystene forsvant er värst... Har brun utflod annenhver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid sist forsvant kvalmen min også i uke 10.. og alt var helt fint. Jeg har nå en liten tullemor på 16 mnd!! Så jeg tror du kan slappe av så godt du kan. Det er ganske vanlig at endel svangerkapstegn forsvinner eller blir svakere rundt uke10...

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg føler med deg. Og jeg må si at de kvinnene som forteller om sine opplevelser med MA er direkte ondsinnende om de bare snakker om dette vel vitende om at du er i din uke 10!!! Skikkelig dårlig gjort, og det siste du trenger.

 

Jeg er i uke 7 og har hatt noen dager med brunlig utflod. Var kjempebekymret og ble bare mer bekymret av å lese her inne om alle MA og SA historier. Er fortsatt veldig bekymret selv om jeg har sluttet og blø, da jeg hadde sterke smerter i natt, og var overbevisst om at jeg skulle våkne opp i en blodpøl... Men nei, ikke en dråpe og når jeg får tenkt meg om hadde jeg det slik i første sv.skap også. Jeg tror det er viktig å omgi seg med positive mennesker og gode tanker, og slappe av og nyte denne tiden!!

 

Jeg er sikker på at det går bra for deg! Legene har sett liv, at alt er normalt, og når de først gjør det skal det noe til at det går feil. De forberedte deg også på blødningen, så da vet du hva det er og hvorfor. Ingenting å bekymre seg for. Tenkt på alt som skjer i kroppen din nå, livmoren som strekker og tøyes i alle kanter. Rart om det ikke skulle resultere i noe smerter og ubehag?? Se på det som "positive smerter", kroppen din lager et lite liv!!!

 

2.trimester er den beste tiden i graviditeten, men minst symptomer og ubehag! Og du er der snart. Da kan du bare kose deg og nyte fullt ut. At kvalmen forsvant ved 10 uker i stedet for 12 skal du jo bare være glad for (blunk). Hos meg forrige gang forsvant den heldigvis før det også tror jeg, og jeg hadde et strålende 2.trimester!! Håper virkelig det blir slik for meg denne gangen også!

 

Nyt graviditeten din, og prøv å styr unna alle fæle historier!!! Det gjør bare vondt værre. Det er jo tross alt unntaksvis det går galt...

 

Lykke til, håper du får en fin siste del av ferien!

 

Sommerklem,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige svar!! Det er jammen lett ä tulle seg inn i mange rare tanker.. he he. Har gätt veldig mye de siste dagene og merker jo at jeg blir värre i magen av det. Fär pröve ä ta det med ro litt. Bare 5 dager til neste UL sä jeg fär krysse fingrene frem til da iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...