Gå til innhold

Jenta vår vil ikke ta ordentlig sugetak!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

form brystet slik at brystknoppen kommer opp i ganen hennes. Dette gjør du når hun gaper skikkelig.. det såkalte c-grepet..

http://ammehjelpen.no/infofilmer.asp#ammestillinger_video

den første videoen viser dette..

c-grepet reddet oss..

Jeg fikk streng instruksjon om å gjøre slik:

Ha brystknoppen ved/inntil nesen til barnet.

Vente til barnet gaper.

Og så lynkjapt dytte baby inntil puppen slik at den har mest mulig pupp inni munnen før den lukker igjen gapet.

Det er superviktig å være tålmodig og vente på at babyen skal gape ordentlig, selv om den kanskje ikke er helt med på leken i starten. Min ble så frustrert etter bare få sekunder at han satte i et hyyyl - og da ble jo gapet stort nok til at jeg kunne dytte inn puppen!

Eit lurt tips er og at du "siktar" litt høgare med puppen, når babyen skal ta tak. Altså ikkje "sikt" på munnen, men f.eks. på nasetippen. På den måten får du babyen til å gape skikkelig, og kan stappe i ho så masse som mulig.

Gutten min fikk ikke tak i begynnelsen, så jeg brukte brystskjold. Etter en måned eller to hadde han blitt større og flinkere og hadde sugd ut brystvorten, så da gikk det greit å få han til å ta ordentlig tak. Men jeg måtte alltid stappe brystvorten langt inn i munnen hans.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...