Lilje74 Skrevet 1. juli 2006 #1 Skrevet 1. juli 2006 jeg har sett flere slike innlegg her inne.. Har vært kvalm i en uke og kastet opp to morgener (ennå ikke i dag - håpe håpe). Har dere fått noen forklaring på dette? Hvorfor?
Ninn (har født:) Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 Hei! Dytter denne litt opp jeg. Jeg lurer også. Jeg er ofte kvalm om morgenen og føler at jeg må kaste opp (er i uke 31), men har ikke noe konkret svar annet enn at det kan være at magen er i ulage, siden jeg sliter med forstoppelse vekslende med veldig løs mage...
Lilje74 Skrevet 1. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2006 Hei, Takk for dytten :-) Jeg har lagt inn samme innlegget på skravlesiden, så får vi se om det kommer noen svar her eller der. Jeg har tenkt på at det også kan ha noe å gjøre med at livmoren nå presser det meste av involler opp i halsen på en måte... Det er helt sprøtt egentlig hvis man studerer effekten på denne siden: http://www.babyverden.no/templates/Article____380.aspx Hadde vært fint å vite at det er noe sånt og ikke noe å bli bekymret av :-) Lykke til videre til deg Ninn. Vi får håpe vi ikke må slite med dette resten av tiden mot termin.... Klem,
mess79 Skrevet 1. juli 2006 #4 Skrevet 1. juli 2006 Uke 36 på meg og jeg har spydd hver dag i ca to uker. Det er svært lite som hjelper og kvamlen er intens når den kommer. -Men jeg spiser, så satser jeg på at noe holder seg i magen.(gjør jo det, for jeg går jo fortsatt på do....) Jeg er frisk ellers (selvfølgelig svimmel pga lite mat) og babyen har det fint, så da trøster jeg meg med at det kanskje snart er over. -MEN; jeg vil klage litt, for det er jo helt for jæ.... og gå rundt sånn nå på slutten! (så tenker jeg på de stakkars damene som sliter hele svangerskapet og da er det jo ikke så ille...) Lykke til videre!
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 1. juli 2006 #5 Skrevet 1. juli 2006 Aner ikke hvorfor. Men jeg har også hatt økende kvalme nå den siste tiden, men jeg har*bank i bordet* ikke kastet opp nå.....Ikke siden uke 20 heldigvis..... Men det er vel en prosess i kroppen vår da sikkert.... Klem
Allean, Fia og lillebror Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 Jeg har også begynt å bli kvalm igjen nå. Var kvalm helt frem til uke 22 og så begynte det igjen i 32. Slitsomt. Jeg spurte jordmor om det sist gang jeg var på kontroll. Hun mente at det var fordi babyen presset opp på magen. Og at mage syre og sånn førte til at man ble ekstra kvalm. Vet ikke jeg. Ubehagelig er det i alle fall.
MonitaMS Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 Nå er vel jeg en av de ekstreme jeg, men... har vært jamt kvalm i snart syv måneder. Snodig nok ikke på morgenen, men ettermiddag og kveld. Stort sett tre - fire "kasteoppdager" hver uke. Beskjeden jeg fikk var at det rett og slett kunne være stressrelatert. Og det kan nok stemme, for hvis jeg tar det veeeeldig med ro og spiser knøttsmå måltider, minst annenhver time så går det bedre. Så det er vel mitt stalltips... vær lat med god samvittighet, spist smått og ofte og unngå mat med mye fett. :-)
Tone_M Skrevet 3. juli 2006 #9 Skrevet 3. juli 2006 Jeg hadde noen gode uker på midten av svangerskapet, sånn rundt uke 20, men ellers er jeg stadig litt småkvalm. en forklaring er at babyen kommer borti magesekken mer og mer, det er trangt der inne, og jeg tror jeg blir kvalm av at noen sparker meg i magesekken... en annen ting er at jeg blir kvalm når jeg blir sulten, og det er liksom før jeg føler sultfølelsen. det virker som om kroppen min har lært at hvis den trenger mat så sier den at den er kvalm, og så spiser jeg og så er vi fornøyde igjen, både magen og jeg. Etter at jeg født for 2 år siden, så opplevde jeg faktisk at jeg ble kvalm når jeg ammet også. Hvis jeg ikke spiste gjevnt og fornuftig, ble jeg rett og slett kvalm når jeg ble sliten og det var lenge siden jeg hadde spist. Jeg tror det var værst når barnet var 4-5 måneder, hvis jeg ammet tidlig om morgenen, sovnet, voknet av ny runde med amming og sovnet igjen, og når jeg da våknet i 9-10 tiden var det en baby som skulle ha pupp, jeg var sliten og hvis jeg da ammet før jeg spiste, så kom kvalmen.... Det eneste som hjelper mot min kvalme er mat. Ordentlig mat med fiber. Grovt brød med litt fett-fattig pålegg, eller grønnsaker.. Det gjelder også ved bilsyke og sjøsyke... God bedring og lykke til alle sammen.... PS Kvalmen ved amming ga seg forresten når babyen begynte å få annen mat en bare pupp også..
Ninn (har født:) Skrevet 3. juli 2006 #10 Skrevet 3. juli 2006 Hmm, ja, hvordan går det med dere og kvalmen nå da? Jeg er fortsatt kvalm....det går ikke over, går i bølger på dagene. Jeg ser med "gru" på resten av tiden igjen hvis jeg skal gå kvalm helt frem til fødsel. Det tar på kreftene. Lykke til ihvertfall!
Lilje74 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 3. juli 2006 Takk for tipset! Den teorien tror jeg litt på... Jeg har en tendens til å stresse for mye og etter å ha tatt det helt med ro føler jeg meg mye bedre...
Lilje74 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #12 Skrevet 3. juli 2006 Takk for at du deler denne erfaringen :-) Hm... din teorien har jeg også litt tro på... Er nok ikke så flink til å spise regelmessig...
Lilje74 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #13 Skrevet 3. juli 2006 Jeg har stresset ned nå og det har blitt mye bedre. Har også fokus på spisingen så jeg spiser ofte nok... Heldigvis står ferien for døren så det blir mer tid til å slappe av og ta det med ro :-) Tusen takk for alle svarene og lykke til til dere også! Håper det går bedre med dere også! Klem,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå