Gå til innhold

Får barna deres lørdagsgodt??

Anbefalte innlegg

Lurer på om deres barn får lørdagsgodt, og hva det er de får. Småen her er 2 år og 2 mnd, og han får en liten melkesjokolade (en sånn en til 5 kr) til barnetv. Sjokolade er liksom favoritten her, ellers får han en liten eske (mio) med sukkerfrie pastiller...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5523268-f%C3%A5r-barna-deres-l%C3%B8rdagsgodt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min på to år får helst oppskåret frukt til barnetv. Men vi bestikker han nok mer når vi er på kafe eller andre steder som krever litt tålmodighet fra hans side. Men ikke lørdagsgodt ennå, det kommer tidsnok. Hadde vært anderledes om han hadde hatt eldre søsken, han oppdager fort forskjellen på frukt og godterier og sistnevnte er favoritten.

Annonse

min får, og hun har to eldre søsken

Er det noen her med to-åring som ikke får som har større søsken som får?

Ville likt å hørt hvordan det går...

Her får hun kanskje noen søte kjeks eller noen sjokaladebiter, eller noe annet av det storesøstrene får

Jenta mi er snart tre og får fordi storesøster får. Men det er berre no dei siste månedane at ho har oppdaga kva godt storesøster får, og at ho også må ha. Storesøster begynte ikkje med lørdagsgodt før ho var 4-5 år (no er ho snart 6)...

Nokre gonger får ho Ole Brum kjeks eller ein kjærlighet på pinne. Det er iallfall ikkje så mykje det er snakk om.

Annonse

min sønn blir tre i oktober.han har fått lørdagsgodt i et år nå.men får bare på lørdager.dersom han er flink å lye og gjør som han får beskjed om så får han ti - femten kroner å kjøpe snop for.han har en eldre bror som han ser annehverhelg så når han får må jo min sønn også få.men han spiser toppen en liten melkesjokolade og et par krokodiller.har lyst på masse snop men spiser veldig lite.

Hei! for å si det sånn.... min gutt e snart 2år, og han har fått smake litt Elias potetgull og sjokolade. Han får sjelden noe snop! syns ikke det er noe poeng i det... Han syns vannmelon, eple og tørrfisk, ja tørrfisk faktisk e godt;-) så like han ikke brus el saft, så da holder vi oss til vann;-) ;-) .

han skal få når han selv oppdager det, ellers holder jeg meg til frukt.

klem fra

Lillegutt her (2 år ) har ikke fått snop her selv om søsken har spist. Men i går måtte selfølgelig lillestoresøster la han smake på kjærligheten sin og da var det gjort, det likte han og det vil han nok sikkert ha mer av når lørdagen kommer. Sjokolade liker han ikke (er en ekstremt kresen gutt). Han får som regel en eske rosiner på lørdagen event litt potetskruer i en skål, han er mer enn fornøyd med det. Av frukt har han fått tilbudt det meste men vil ikke engang smake på det, banan går ned av og til. Jeg er fortvilet for gutten spiser nesten ikke noe utenom den vanlige makrellen på skiven. Han nekter å smake.

Jeg vil ikke lage eit stort oppstyr når det gjelder snop med barna mine, dei får det både titt og ofte. Du husker sikkert selv det at er det noe ein ikke får lov til så blir det ekstra spennende. Det er derfor jeg ikke lager noe oppstyr med grønsaker heller, grønsakene og desserten (vanligvis frukt..jorbœr med krem på f.eks.)blir servert side om side. Det er mangen ganger jenta mi har foretrekkt en halvkokt gulrot eller en banan framfor kjœrlighet på pinnen eller sjokoladen. Jeg selv har eit enormt søtbehov, og husker selv hvor spennende det var å få godterier som barn. Jeg husker også at jeg pleide å snike unna med ukepengene mine for å kjøpe godterier i kiosken for så å gjømme meg for å spise det så foreldrene mine ikke skulle vite. Ha ha...det er denne spenningen rundt noe ulovligt jeg vil unnvœre barna mine. Dette gjelder også f.eks røyking. Gjør en det for forbudt for ungdommene er det jo klart at spenningen rundt det blir for stort og tjangsen for at dei prøver det er større. Men at ein informerer om hvor skadeligt det er er jo en klar ting, men det er ikke noe annet vi kan gjøre enn å informere om skadene...bla bla, nå kom jeg litt utenfor temaet her,...men håper dere forstår hva jeg sikter til

• 2 uker senere...

Vår gutt på snart 2,5 får lørdagsgodt.

Han er veldig glad i søtt, og ved å gi ham på lørdag kan vi "unngå" mas og krangel ellers i uka ved å si at det ikke er lørdag de andre dagene. Det skjønner han. Han får noen få "smågodter", vil gjerne være med å velge ut selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...