Gå til innhold

Ikke nodvendig med gyn naar gravid?


Smilesmile

Anbefalte innlegg

Har vaert hos legen to ganger naa,og har ikke blitt undersokt,annet enn blodtrykk og blodprover.Trodde man matte ha gyn? Er i 10 uke. Er mye daarlig paa alle maater og er saa bekymret noe kan vaere galt. Burde jeg be om gyn? Har ikke neste legetime for 15 august...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid gyn første legetime jeg... Har tar sånn kreft prøve og et par prøver til. Også kjenner han på livmora og at det ikke er svangerskap utenfor livmora og at eggstokkene er ok... Trodde det var normalt jeg, hvertfall den kreftprøva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faktisk så er det litt forskjellig det meg gyn...det kommer an på alderen din-om du har tatt celle prøve før å eventuelt hvor lenge siden det er!!

Var det legen min sa til meg jafall....Jeg skal til min første kontroll på mandag og måtte da desverre opp i stolen :( Har ikke vært hos gyn siden 6 ukers kontroll fra min første!!3 år !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gått bort ifra at alle skal ha gyn på svangerskapskontrollene. Men hvis du ikke har hatt i løpet av de siste 3 årene, anbefaler de at du tar en celleprøve. Men hvis ikke har det ikke noe formål å ta gyn på kontrollene.

 

Takk og lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg var grevid, 4 år siden, tok ejg gyn når 5 uker på vei ca. Det jeg fikk beskjed om nå er at dette er forandra, og det er ikke gyn før etter uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.det hørtes merkelig ut at gu ikkje var før i 12 uke.Helt riktig at hvis vi ikkje har tatt celleprøve di siste 3 årene så blir det gjort på første kontrol.Jeg har ikkje gjort det og jeg skulle da gjøre det på første kontrol,men legen fikk det ikkje til for jeg var i 10ende uke og livmoren var så stor...så hun sa at vi får vente til etterkontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...