Gå til innhold

Kva var det første bevisste ordet babyen din sa?

Anbefalte innlegg

..for dei som har begynt å snakke då. Og når?

Her kom det eit klart og tydelig "PSSSS" til katten vår dagen etter han fylte 9 mnd. Han har mumla "mamama" i ca halvannan mnd, men om han veit kva det betyr er eg meir usikker på.

Så no utbryter han "PSSSS! PSSSS!" berre han ser eit værhår stikke fram bak sofaen, og når han høyrer mjauing utanfor. Eg var ikkje like imponert då vi trilla tur i dag og han ropte pssss til både ein fugl og ein hund i tillegg til kattane vi såg :o) Jaja, ein kan ikkje lære alt på ein gong...

Kva var det første din godunge sa?

Fortsetter under...

snuppa sier "hadet", vet ikke hvor bevisst det er... men sier det ofte når jeg har snakket i tlf og sier hadet!

også sier hun "maaammmm", mangler bare aen på slutten!! Kommer krypende etter meg mens hun sutrer litt maaaaamm, så tydelig hva hun mener!

Hun er straks 8 mnd :)

Bevisst er det nok ikke,men han pleier å si "mamaeboge" når han ligger våken i senga si om morgenen:)

Vet ikke helt hva han prøver på,men som mamma innbiler (?vet ikke hvordan jeg skriver det faktisk) jeg meg at han sier "mamma jeg er våken" ......hi,hi...han er snart 8 mnd.

jenta mi er litt over 8 mnd og har en stund sagt "pss" til katten vår...men som din,Ranveig, sier hu det også til hunder;-)

siste uka har hu endelig sagt "mamma" og ikke bare mamamamama...

sier gakkakk til badeanda og "habehaba" når hu vinker...

sååå koselig når man begynner å skjønne litt av hva de sier:-)

Annonse

mamma sa hun litt før hun var 7 mnd,da vet jeg at hun mente mamma, for da ga hun tydlig uttrykk for at hun ville til meg. og bapapa har hun sagt fra hun var ca 7 mnd, her om dagen innbiller jeg meg at hun sa vovva, var da på besøk hos noen med hund, så sier hun hei. Det sier hun gjerne når jeg henter henne i vogna etter hun har sovet. Hun er snart 8 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...