Ranveig R Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 ) Ask har lært seg eit ord! Eg sat og "leste" bok med dyrebilete med han og kom til katten. Eg sa vel noko slikt som "Sjå, der er pusen. Mjau seier den.", men Ask såg ikkje i boka, han såg seg forvirra rundt til han fant pusen som låg og sov i stolen ) Og dei siste dagane har han blitt heilt vill når han ser katten og utbryter "pssssss!!!" når han ser snurten av ein hale eller høyrer mjauing frå døra. Nusselig! Trudde liksom det første tydelig bevisste ordet skulle bli mamma, men dengang ei. Men han har ikkje så mange andre dyr å samanlikne med, då vi gjekk på tur i dag flirte han fornøgd og sa pssss pssss til både hund og fugl. Han er så skjønn atte!
2 Gullunger Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 I dag kom første bevisste ordet her også - ikke mamma her heller men -hun pekte på en lampe i taket og sa: "lis" Skulle nok bety lys (o: Det er et av ordene vi har "øvet" litt på i det siste (o: Utrolig gøy!!!
mylittlecat Skrevet 2. juli 2006 #3 Skrevet 2. juli 2006 Så gøy! Vi har ingen bevisste ord ennå, men gleder meg til det kommer
2nj♥ Skrevet 2. juli 2006 #4 Skrevet 2. juli 2006 He-he.... "liis" er første ord her også. Har hørt litt hei og hade innimellom, men nå peker han med hele hånda opp på lyset og sier. "liis", så tydelig han har skjønt sammenhengen. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå