Gå til innhold

Spørsmål til dere som gir yoghurt..

Anbefalte innlegg

Er ikke ment som kritikk altså. Blir bare nysgjerrig, fordi jeg har lest så mange ganger om folk som vil gi yoghurt til både 6, 8 og 10-mnd gamle babyer..

Spørsmålet er hvorfor dere gir yoghurt? Er det fordi det er praktisk å gi det som et mellommåltid?

Fortsetter under...

Sønnen min fikk Biola yoghurt da han var rundt 8 mnd pga han hadde ei uke med diarè og oppkast... Det eneste han beholdt var Biola og saft... da han var blitt frisk spurte jeg på helsestasjonen om jeg kunne fortsette å gi ham den yoghurten siden han ga tydelige tegn på at dette var yummi! de sa han bare kunne få, så da fikk han... :-) Han er snart 1 år og det ser ikke ut som om han har tatt skade av det... hehe...

Nei, lurer på om jeg må trekke det tilbake. Det er noe jeg har lest i en del brosjyrer, men jaggu fant jeg en side der det står fra 6 mnd. Vet ikke hva som stemmer jeg altså. Trekker tilbake utsagnet mitt altså :) Men jeg velger selv å vente til 10 mnd just in case!

Annonse

Det er no det at meieriprodukter kan være sterk for en liten babymage og gi blødninger i mage og tarm. Har jeg lest. Men leser no jaggu så mye rart og forskjellig også. Vet ikke hva som er rett. Tror ikke de små tar skade av det, men hvis det er bare en liten mulighet for det så venter heller jeg.

Yoghurt er jo sunt, har fine egenskaper som hjelper magen å opprettholde en normal bakterieflora. Så derfor tror jeg det er bra med en yoghurt om dagen. Snuppa her fikk fra hun var en 10 mnd, fordi det bør ventes med intro av melkeprodukter til da. Hun spiser en yoghurt naturell om dagen, og koser seg med det:-) Det er jo også en enkelt mellommåltig også som du sier...

Skulle bare ønske det hadde vært flere alternativer, hvorfor ikke lage en type med tilsatt bare naturlige bær. Hadde gladelig betalt mer for den jeg. Men hun liker som sagt naturellen, har i bær eller 4-korn noen ganger.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...