Gå til innhold

Fødselspenger og sykemelding


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så liten aktivitet inne på "fødselspenger" så jeg prøver her også jeg.......

Med tanke på at man må være i jobb minst 6 av de siste 10 mnd for å få fødselspenger: Jeg har nettopp begynt i et 5 mnd vikariat og er 10+1 nå. Dersom jeg skulle være uheldig å bli sykemeldt før disse 5 mnd er gått vil dette da regnes som "mnd i jobb" eller må man faktisk være på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) ja jeg var sykemledt fra jeg var 12 uker på vei sist jeg var gravid.. og jeg fkk fødselspenger.. så sykemedling regnes som jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykmelding går som jobb ja!! Du blir ikke straffet dersom du blir sykmeldt! :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemeldingspenger blir regnet som jobb, det er helt sikkert.

 

Er nok litt forskjellig hvordan bedrifter gjør det. Jeg var sykemeldt en uke, og fikk 15kr mindre i timen, og betalt for 10 timer mindre enn det jeg ville ha jobbet hvis jeg var på jobb (fast arbeidstid). Kjedelig,men sånn er det. Så for meg vil det "straffe" seg å gå sykemeldt, i og med at jeg får såpass mye mindre, dessverre er det helt by-the-book.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha det samme i sykekr som når du jobber vanlig. men du får ikke tilleggene du valigvis får. som kr for vask av klær/uniform. reise gotgjørelse, for ubekvem arbeidstid eller overtidsbetalt. siden du faktisk ikke har disse utgiftene eller ikke har jobbet overtid når du er sykemeldt.

om du har en vaktligste (ikke faste dager og timer) skal vaktlisten være ferdigskrevet og tilgjenglig for de ansatte 14 dager før vakten begyner. det betyr at om du er satt opp på 45 timers arbeidsuke og blir sykemeldt så skal du ha kr for alle disse 45 timene men bare vanlig timelønn. har du derimot sakt ja til og jobbe ekstra for en kolega 2 dager i forveien så får du ikke betalt for den fordi det er kolegaen som er ansvarlig for vakten og ikke du.

 

derfor taper jeg og mange andre kr på og være sykemeldte. men dette har ikke mest og si for de fleste av oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...