Gå til innhold

Lillelarven, kan du lese her?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke for å være frekk, eller for å gjøre narr av deg eller noe som helst.

Jeg regner med du har skrivevansker (?), og har fulll respekt for det. (Ikke ta det ille opp om du ikke har det, men da har du kanskje litt hastverk når du skriver?)

Men, hvis du prøver å dele opp setningene med punktum i mellom, blir det lettere for oss andre å forstå hva du skriver. Du bruker noen ord på feil plass (oss i stedet for hos, hva i stedet for var osv), og hvis setningene er delt inn med punktum, blir det lettere å skjønne når ordene er feil brukt.

Det gjør meg ingenting med litt skrivefeil, men da slipper du å få så mange svar som folk har misforstått hva du skriver... (Eller sure anonyme..)

Bare skriv som du pleier, men noen punktum hadde hjulpet godt.

Håper virkelig ikke du blir sur eller såret over meg, det var virkelig ikke meningen i så fall, ville bare hjelpe deg, slik at du kanskje slapp så mange sure svar fra de herkens anonyme.

(Og ja, jeg bruker anonymknappen nå, bare i tilfelle du syntes jeg går over streken... Men jeg vil bare hjelpe...)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns iallefall ikke du går over streken! Du la det frem på en veldig hyggelig måte. Og som du sa; Ord feilene klarer man å finne ut av, så med punktum blir alt mye enklere! Så får man håpe de frekke tilbakemeldingene uteblir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært lillelarven så hadde jeg følt meg fornermet ved dette innlegget. Selv om du mente det godt...

Men jeg har en svigerinne som har dysleksi. Og samme hvor mye søskna og foreldrene har rettet på henne tidligere så hjelper det ikke... Hun klarer det ikke...

Men nå vet jeg ikke om lillelarven har skrivevansker, så jeg må si utifra hva jeg har opplevd med min svigerinne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo akkurat det jeg var redd for det skulle bli oppfattet som. Jeg mente ikke å "rette" på henne, Og leser du innlegget nøye, sier jeg jo at skrivefeil ikke gjør noe, men at det hadde hjulpet om hun satte punktum mellom setningene i stedet for mellomrom.

Jeg kjenner mange med dysleksi, og vet at det ikke "hjelper" å rette på skrivefeil.

Men jeg føler det er forskjell på det, og å gjøre henne oppmerksom på hvor mye lettere det blir å lese innleggene hvis setningene er delt inn med punktum. Men det gjelder jo oss alle! Det er mange som slurver med å dele inn setningene ordentlig, og det blir vanskeligere å lese da...

Men nok en gang, jeg skrev ikke dette innlegget for å fornærme lillelarven, jeg har stor respekt for henne, men synes litt synd på henne siden hun så ofte får "pes" fra anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...