Gå til innhold

jordbær???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

wow, jeg spiste masse jordbær med fløte på til dessert idag, kom på nå at jeg mener å ha hørt det er ikke bra å spise det når man er gravid...stemmer det, å er det veldig farlig for min lille???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt at det er skadelig å spise jordbær når man er gravid. Bare de er vasket, så du ikke spiser jorden.

Men når man ammer risikerer man at ungen reagerer på de, det har jeg hørt (Men gjaldt heldigvis ikke i mitt tilfelle)

 

Skjønner ikke hvorfor det skal være farlig i alle fall, så det må i så fall jeg også ha en forklaring på, hvis det er tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at jordbær er helt greit, så lenge de er vaska.

 

Og jeg som hadde gleda meg til å gå i jordbær åkeren å spise jordbær..Får ta det til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gå i jordbæråkeren du!

Jeg tror i alle fall ikke det er skadelig!

Det er jo bare "positive" stoffer i jordbær, og selv om de kan reagere på de gjennom melka, tror jeg ikke de gjør det inni magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at jordbæren skal skylles er pga toxoplasmose. Det er mulig å få dette fra uvaska jordbær. Men sjansen er liten, men får du det, er det veldig skadelig så tidlig i graviditeten. Så tror ikke jeg tørr gå i jordbær åkeren. Får nok bare plukke de, og ta de med til skylling hjemme:.

 

Eller ha med en vann flaske å spyle de med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...