Gå til innhold

Andre som sliter mye med knærne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt vann i kroppen som gjør at fingrene og føttene gjør vondt. Og sliter også litt i rygg og bekken. Men mitt største problem er knærne. Det gjør så vondt å sette og reise seg at jeg av og til nesten gråter. Kan ikke sette meg ned på huk eller på gulvet, for da kommer jeg ikke opp igjen. Har gått opp ganske mye (22 kg), og jordmor sa at kombinasjonen vann i kroppen og vektøkninga gjorde det naturlig at også knærne fikk slitasje, men at hun ikke hadde hørt om andre tilfeller enn meg.

Vurderer å få meg stokk!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har slitt med anklene i srore deler av svangerskapet. Har ikke så mye vann, men legen mente at det kommer av at hormoner påvirker leddband og.l. slik at de blir mykere, samme årsak som bekkenplager. Dette kan føre til smerter.

God bedring;)

Skrevet

Hei med-tvilling-mor.... Ditt innlegg kunne vært mitt. Det er helt vilt så vondt det gjør i knærne! Jeg har også gått opp 22 kg, og det er litt logisk at kroppen ikke venner seg til vekta som bare plutselig har steget enormt, men det er så slitsomt! "Godt" å høre at det er flere som har samme problem.....

Skrevet

Hehe.. Ja, skjønner det jo egentlig, men skulle bare ønske det var noe å gjøre med det. Skal jo "forhåpentligvis" ha ungene her inne til midt i august, og har enda mye igjen når det gjelder innkjøp av utstyr.... Begynner å få lettere panikk nå som jeg merker at det nærmer seg med stormskritt... Tvillingterminen min er jo om bare 3-4 uker.. Er 33+3 idag. Hvor langt er du på vei da?

Skrevet

Er 35.6 i dag, og er så lei!!!!!!!!!!!! Bor i Danmark og blir satt igang på 38.0, så det er heldigvis bare to uker igjen. Men håper på å føde innen det da ;0) Vet du når tvillinger regnes for fullbårne? Jeg mener jordmor sa etter uke 34, men i en bok jeg leste i dag sto det etter 37. uke.... Jeg trodde de var klare til å komme ut jeg, men nå ble jeg i tvil... Ja ja, de kommer ikke før de vil uansett... Lykke til videre. La meg høre hvordan det går med deg! Vet du forresten hva du har? Jeg har en gutt og ei jente :0)

Skrevet

Jeg er ikke så lei, egentlig.. bortsett fra at det verker over alt.... Jeg mener at gjennomsnittet føder i uke 37, mens det regnes som rimelig trygt å føde fra uke 33-34. Da overlever nærmere 100 %, og "bivirkningene" av å være fortidligfødt regnes som veldig liten.

Vi ville ikke vite kjønnet på babyene, men jeg har på følelsen av at det er et par små gutter der inne... Så blir det spennende å se...

Bor forresten i Tromsø. Skrev inne på tvillingsiden at jeg mener de setter oss i gang i uke 39 om vi ikke har født før. I hvert fall her i Tromsø.

Fortell hvordan det går med deg også. Du har jo ikke så lenge igjen nå... Artig!!

Lykke til.

Skrevet

Jeg skal nok holde deg oppdatert. har ikke vært så aktiv her inne, men det er jo litt hyggelig når man møter noen i samme situasjon da.... Nå, jeg får heller gå å legge meg, må være opplagt hvis jeg plutselig skal på føden. He he ØNSKETENKNING :0)

Skrevet

jeg har oxo vondt i knea... noe så ille vondt oxo.. spes om natta da jeg skal på en av de 100 tisse turene. bare så vidt jeg klarer gå.. har lagt på meg bare 12 kg men jordmor sier at 3 av de er vann.. så sikkert vannet som gjør det tror jeg.. for samme type vondt som ejg har i fingrene og føttene..

har oxo vurdert og ha noe krykke greier eller no og støtte opp med.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...