lillelarven Skrevet 30. juni 2006 #1 Del Skrevet 30. juni 2006 hei jenter jeg er i uke 7,5 hva på min første kontroll tok blo prøver og urin så ble jeg ropt inn og da sa hun at urin min hva så vanskelig og lese om jeg hva gravid eller ikke men dette hva i 13,30 ble helt paff og hun kunne ikke svare meg på om det skulle sende inn en blo prøve . ble så lei meg ,ringte til en jordmor og hun sa at hcg nivået kunne synke på ettermiddagen . tok jo tre cb tester da jeg hva i uke 5 og det hva knall posetiv . kan en under liv undersøkelse svare på dette hva betyr at det er lukket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #2 Del Skrevet 30. juni 2006 FØRST må du lære deg å skrive forståelig på innleggene dine! SÅ kan vi begynne å forstå hva du babler om. Har du ikke vært hos legen før NÅ? i uke 7,5? Hva mente du med i 13,30?? Og hvis du ikke fikk svar av legen din om en underlivsundersøkelse gir deg svar... Da kan sikket ikke vi her inne svare på det? Og det siste du skriver om at "hva betyr det at det er lukket"?? HVA mener du med det spørsmålet???? Du skriver så rotete og du surrer bestandig med formuleringene dine! Ja, jeg svarer fortsatt på innleggene dine. For jeg blir litt engasjert i det du skriver. AT det går an! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #3 Del Skrevet 30. juni 2006 Hva er det du holder på med ?? Trenger du et språk kurs ?? Du kan jo ikke skrive så det er ikke så lett å forstå deg!!! er du bare en jente som sterkt ønsker å bli gravid å innbiler deg at du er det ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 30. juni 2006 #4 Del Skrevet 30. juni 2006 Ikke bry deg om sånne anonyme som tror de kan og vet alt. De har som regel bare ett ønske, og det er å lage krangel. Håper det ordner seg for deg lillelarven! Du får forhåpentligvis god hjelp av lege og jordmor. Hold oss oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilah Skrevet 30. juni 2006 #5 Del Skrevet 30. juni 2006 Noen skriver dårlig andre ikke... Er det ikke så lett å forstå, gjør man sitt beste.. Om du tok 3 positive CB i uke 5, skal du da være gravid. Så er ikke godt å si hva det der var for noe. Og en Anonym som sa " var du ikke hos legen før nå?" I uke 7? Det er da faktisk ganske tidlig å dra til legen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaybeMe? Skrevet 30. juni 2006 #6 Del Skrevet 30. juni 2006 Hei Lillelarven! Syns du fikk litt krasse svar over her, men må være enig i at det kan være litt vanskelig å skjønne hva du mener noen ganger. Er det sånn at du tok tester rett etter IKM som var positive, men når du skulle få det bekreftet hos legen så var testene negative? Da bør du nok få tatt blodprøve for å se om det er hcg i blodet ditt, og om den er stigende eller synkende. Hvis du hadde drukket mye før urinprøven gjør det urinen mindre konsentrert, og derfor blir hcg-nivået lavere. Legen kan nok ikke si så mye ved underlivsundersøkelse på dette stadiet, men han kan kjenne om livmora er forstørret og se om livmortappen er lukket. At livmortappen er lukket er veldig bra, da er det ikke noe som er på vei ut umiddelbart. Skal du vite noe mer om utvikling av fosteret må du til UL, og i uke 8 som du er i nå, burde det være mulig å se et lite foster. Lykke til, håper det ordner seg for deg! Vet at det er forferdelig å vente på den måten, men det er nok ikke annet å gjøre nå. Krysser fingrene for deg og sender deg positive tanker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koja Skrevet 30. juni 2006 #7 Del Skrevet 30. juni 2006 Hei lillelarven. Jeg skjønner godt hva du skriver, men kan dessverre ikke svare deg på spørsmålet ditt. Kanskje du kan ringe legevakta og høre, så slipper du å bekymre deg hele helga. Overse de anonyme innlegga her, har dere ikke noe positive ord og komme med kan dere vel heller la det være. Lykke til lillelarven, håper alt går bra for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. juni 2006 #8 Del Skrevet 30. juni 2006 Hei lellelarven! Utrolig synd du måtte bli møtt med så sure hormonbomber... Får bare tilgi dem, noen er mer irritert når gravidhormonene kommer på. Men det var litt vanskelig og skjønne hva du mente.... Kan du prøve og forklare? Og til første anonym: Jeg var ikke hos lege før i uke 10, så uke 7.5 er ikke sent!!! Men når du har tatt 3 cb som ble klart posetive så er du nok gravid ja!! En underlivsundersøkelse kan gi svar på hvor langt gravid du er. Legen kjenner på hvor stor livmoren er! Legen min anbefaler meg og ta urinprøve på morran, ved første legebesøk. Men hva med og sjekke hos legen om du virkelig er gravid? Ved og ta blodprøve og sjekke hcg nivået? Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimmini Skrevet 30. juni 2006 #9 Del Skrevet 30. juni 2006 Hei, Ville bare si til deg at jeg forsto godt hva du skrev og at du må overse de forferdelige Anonyme svarene! Har man ikke noe hyggelig å si - kan man holde kjeft! Forøverig skal 1 kontroll skje mellom uke 8-12, så du var tidlig til legen (bare sånn at Anonym vet det). Hadde jeg vært deg ville jeg tatt opp dette med legen en gang til. Tre positive graviditetstester er riktige! De slår ikke ut uten at du har graviditets hormonet i kroppen!! Det er viktig for deg å nå få fulgt opp om hcg hormonet øker eller synker (det kan være en pekepinn på om alt er i orden, eller om noe kan ha gått galt med fosteret...). Krev at legen/jordmor tar blodprøve for å finne hcg nivået ditt!!! Hcg hormonet skal i snitt følge en skala oppover i forhold til hvilken uke du er i! Finner de avvik ved hcg nivået, så MAS om ultalyd undersøkelse!!! Det er den eneste måten å finne ut om svangerskapet går som det skal på!!! Og om legene skulle nekte ultrlydundersøkelse, da ville jeg bestilt privat ultralyd om jeg var deg! Koster rundt 800 kr, men det er verdt det! Da får du i alle fall et 100% sikkert svar!!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. juni 2006 #10 Del Skrevet 30. juni 2006 Og jo, det viste seg jo at jeg klarte og skjønne hva du mente!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaAskepott Skrevet 30. juni 2006 #11 Del Skrevet 30. juni 2006 Hei Lillelarven! Håper du får svar snart på testene. Ikkje kjekt å gå slik og lure. Da eg var til lege for første gang med nr 1, tok han ein underlivsundersøkelse, og bekrefta før svar frå lab´en at eg var gravid, og ca kor langt på vei. Så om du ikkje orker vente, kan du jo evt bestille ein GU (gynekologisk undersøkelse). Ein ting til slutt: ikkje la det gå innpå deg at nokon har problemer med å lese innleggene dine. No veit eg ikkje om du har ein form for lese/skrivevansker, men det er da heller ikkje my business. Synes du er tøff som fortsatt skriver innlegg her, etter å ha fått så mange negative kjefte-smelle tilbakemeldinger!! PS: min første kontroll denne gang er ikkje før i veke 10, som er meir normalt i Noreg no, etter kutt i helsebudsjettet. Mellom veke 8 og 12 som mamman til gullungen seier!! Lykke til, og sov godt =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttebebi19.01.07 C") Skrevet 1. juli 2006 #12 Del Skrevet 1. juli 2006 Hei! Etter sånne svar hadde ikke jeg giddi å lagt inn flere innlegg her!! At det går an ... Hormoner eller ikke hormoner, mangel på folkeskikk kalles det. Ting kan vel gå i stå når man er redd og fortvila, og har mange spørsmål på en gang. Får si som de andre her, at jeg kan ikke svare på spørsmålene dine. men jeg var på første kontroll i uke 9+2. Det er ikke så mye vits i å dra til legen for tidlig, for da kan man som regel verken se eller høre noe. Ønsker deg masse lykke til, det ordner seg sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. juli 2006 #13 Del Skrevet 1. juli 2006 FY SØREN SÅ STYGGE DERE ER DERE ANONYME! ( Oppdragelse, folkeskikk, empati, tolleranse,... Noe som ringer en bjelle? Vitterlig viktige ting når det kommer til barneoppdragelse! Og dere skal lære ett barn rett og galt på veien???? JEG ER SJOKKERT! Skamme dere, skulle dere! Lillelarve, jeg forstår du blir nervøs når legen sier urintesten var utydelig! Det du bør få gjort er å tatt ett par hCG prøver (blodprøve) med noen dagers mellomrom. Det viser mengden hCG du har i kroppen og om mengden stiger som den skal. Dette burde egentlig legen din har gjort uten at du som pasient skal være nødt til å spørre om det! Lykke, lykke til. Håper lille spiren i magen vokser og har det bra! Klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå