Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 30. juni 2006 #1 Del Skrevet 30. juni 2006 Hvorfor? Jo.. egget lever maks i 24 timer.. Det er ikke lenge altså! Også skal det bli befruktet av en frisk og rask sædcelle.. Sammen skal de smelte og tar seg en "luftetur" til livmoren.. Hvor det skal finne en fin plass å feste seg på... Tenk på alt som egentlig må stemme.. Det føles ganske.. hellig, er ordet jeg kom på.. Og alle småspirer er også mirakler som klarer å gjøre den jobben.. Mange av oss tenker at ÅÅÅH kan ikke magen komme, kan ikke de ukene gå fortere!! Vi vil kjenne spark og liv, komme oss på ul og se at spiren har det bra.. Sånn tenker jeg også.. helt til jeg begyne å tenke.. Det er jo nå alt det viktige utvikler seg på spirene våre.. De er bitte bittesmå.. men tenk alt de klarer=) Og til oss uten symptomer.. Vi må takke babyene når de kommer, så snille de er som lar oss slippe kvalme og oppkast..=) Ok, så blir vi bekymra når vi ikke føler oss særlig gravide.. Men.. hvordan skal en gravid føles som da? Tenk på det neste gang du blir redd for mangelen av symptomer.. Du er akkurat like gravid til hun som spyr.. Du er bare så heldig som slipper det! Dette var bare tanker fra meg.. Kanskje jeg prøver å beroligge meg selv? Eller kanskje jeg prøver å beroligge de som er redd ma og sa? Ikke vet jeg.. det er som sagt bare tanker.. Ha en flott helg alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaybeMe? Skrevet 30. juni 2006 #2 Del Skrevet 30. juni 2006 Veldig fint sagt Vibeke25! Egentlig er det små mirakler vi har i magene våre, slik føler jeg det, siden en graviditet nettopp virket så uoppnåelig! Og når man leser om alt som må stemme virker det helt utrolig at det faktisk klaffer for så mange hele tiden! Naturen er vidunderlig! Har forresten ikke fått gratulert deg med spira di! Ble kjempeglad da jeg leste at du hadde fått klaff, har jo sett deg så lenge både på slitere og BliGravid, selv om vi ikke har snakket sammen. Har en liten pergospire jeg og. Det hadde vært morsomt å se hvor mange av dem det egentlig er her inne. Lykke til videre, håper alt ordner seg for deg denne gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glafruen Skrevet 30. juni 2006 #3 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg er så enig med deg som det baare går an å bli. Jeg er så til de grader sentimental når det gjelder graviditet og fødsel... tenk at det er mulig.... Tenk at det liille nurket vi får i armene ,det har vi båret inni oss i masse måneder..tenk at det har klart å klamre seg fast i oss, tenk at det lille egget og lille spermen klarte å finne hverandre... åååååå giiiiiiid !!!!!!!! Æ blir så lykkelig av å tenke på det... Forstår jo godt at det kalles " i lykkelige omstendigheter", om en som er gravid.. Ha en fin helg du åsså,Vibeke med spire... og dere andre som er innom og titter på ka vi skriver her... klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 1. juli 2006 #4 Del Skrevet 1. juli 2006 Ja. Det er fantastisk at det går an å bli gravid. At så mange faktorer plutselig "stemmer" og en liten spire klamrer seg fast i hulen hos mamma'n sin og gjør en UTROLIG jobb i å vokse seg til en stor liten baby. Du skal ha takk Vibecke.. Det er altfor fort gjort å bli utolmodige, og vente på magen osv.. Men det er som du sier NÅ at det viktige skjer. Bare på noen få uker nå forandrer spiren seg fra en celleklump til en mini minibaby som skal vokse og ferdig gjøre seg.. Det er et lite mirakel!! Klem fra 4+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storebror til to :) Skrevet 1. juli 2006 #5 Del Skrevet 1. juli 2006 Tusen takk Vibeke25 med spire Nå ble jeg så glad for å lese dette innlegge. Leste et innlegg her igår som sikkert de fleste har skummet seg gjennom. At vi liksom aldri sier noe positivt, bare syting om kvalme, sa/ma og ømme pupper. Hva er da dette innlegge???? Jo et veldig godt og positivt innlegg vil nå jeg si ) Synes nå vi er en haug med god jenter her inne jeg da ) Men ja må jo si jeg beroligger meg selv nå. Hehe. har ikke hatt et eneste symptom siden testen viste positiv den 5. juni. Bortsett fra litt ømme pupper da. Men som du sier. Er det ikke herlig ) Skal kose og takke bebisen min i magen når den kommer ut jeg... hihi GOD HELG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TreHjerter Skrevet 1. juli 2006 #6 Del Skrevet 1. juli 2006 Så deilig med et sånt positivt innlegg. Og jeg er så enig. Blir helt rørt både av tanken på det som skjer, og at alt dette skjer i "min kropp". Det er så fantastisk!!! Jeg husker jeg mange ganger så på sønnen min som baby og tenkte at "han har JEG laget helt selv (vel, nesten da...), MIN kropp...". Skikkelig "boost" for selvtilliten, og det er bare å bøye seg i støvet for Kvinnekroppen... Kos dere alle sammen!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victorials Skrevet 1. juli 2006 #7 Del Skrevet 1. juli 2006 Tror ikke jeg har stort nok ordforråd til å egentlig beskriv hvor fantastisk jeg synes akkurat dette er... Er som du sier så utrolig mye som må stemme for å få en graviditet, samtidig som den deretter må gå bra..! Utrolig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaAskepott Skrevet 1. juli 2006 #8 Del Skrevet 1. juli 2006 Ja, ein liten tankevekker =) Tusen takk for kloke ord, og positiv spredning her inne. Vart litt rørt da eg las dette innlegget, hormoner eller ei Blir og så glad når eg lese om de som har vanskelig for å bli gravid, har blitt gravid. Gler meg virkelig på dekans vegne! Gratulera så masse, og lykke til på ferden! PS: Ganske misunnelig på de av deko som faktisk slepper å vere kvalm!! Nyt det!! Ha ei fin helg =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå